A fenntartható és intelligens mobilitásra vonatkozó stratégia célkitűzésének érdekében – 2030-ra a közúti áruszállítás 30 százalékát vasútra vagy egyéb környezetkímélő szállítási módra kell terelni – kulcsfontosságú a kombinált fuvarozás térnyerése. A stratégia azt is kimondja, hogy jobban kell ösztönözni a környezetkímélő közlekedési szolgáltatások igénybevételét, és a klímacélok egyik leghatékonyabb megvalósítási módja a kombinált fuvarozás. A stratégiai célkitűzések elérésének, valamint a kombinált fuvarozás versenyképességének előmozdítását célzó intézkedések megvalósulása érdekében, egyesületünk együttműködésre lépett több meghatározó szakmai érdekvédelmi szervezettel és egy intermodális kerekasztal előkészítése érdekében megkezdtük a közös munkát.

hirdetés

Egyesületünk a 2023-as évre célul tűzte ki a hazai kombinált fuvarozás versenyképességének előmozdítását. Ezt többek között azért is kezeljük kiemelt témaként, mert a fenntartható és intelligens mobilitásra vonatkozó stratégia célkitűzésének érdekében – 2030-ra a közúti áruszállítás 30 százalékát vasútra vagy egyéb környezetkímélő szállítási módra kell terelni – kulcsfontosságú a kombinált fuvarozás térnyerése. A stratégia azt is kimondja, hogy jobban kell ösztönözni a környezetkímélő közlekedési szolgáltatások igénybevételét, és a klímacélok egyik leghatékonyabb megvalósítási módja a kombinált fuvarozás. Az intermodális fuvarozás mértékének növelése továbbá megoldást jelenthet arra is, hogy az Európában tapasztalható és a várakozások szerint a következő években tovább növekvő sofőrhiány hosszú távon ne okozzon az ipari és lakossági ellátásban komoly zavarokat.

A stratégiai célkitűzések elérésének, valamint a kombinált fuvarozás versenyképességének előmozdítását célzó intézkedések megvalósulása érdekében, együttműködésre lépett öt meghatározó szakmai érdekvédelmi szervezet és egy intermodális kerekasztal előkészítése érdekében megkezdték a közös munkát. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület figyelemmel a korábban megkötött együttműködési megállapodásukra közösen kérték fel az intermodális kerekasztal megalakítására a MKFE – Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületét, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségét és a Magyar Szállítmányozók Szövetségét. A HUNGRAIL által kezdeményezett projektindító értekezleten részt vett Juhász Péter, Pekár János (MSZSZ), Illés Ferenc, Árvay Tivadar (MKFE), Lajkó Ferenc, Dittel Gábor (NIT Hungary), Bíró Koppány Ajtony (MLSZKSZ), Hódosi Lajos és Dénesfalvy Ágnes (HUNGRAIL).

Minden résztvevő kifejtette álláspontját és meglátásait a kombinált fuvarozás aktuális helyzetével kapcsolatban, majd meghatározták az együttműködés kulcstényezőit: 2030-ra a közúti áruszállítás 30 százalékát oly módon kell a vasútra vagy egyéb környezetkímélő szállítási módra terelni, hogy azt a közúti és a vasúti szektor szoros együttműködésével, lehetőleg intermodális fuvarozással kell megtenni. A jelenlévők egyöntetűen kihangsúlyozták, hogy a vasút nem elveszi a fuvarfeladatokat a közúttól, hanem csak egy részét bonyolítja le, a közúttal együttműködve. Továbbá, célként fogalmazódott meg, hogy a kis- és középvállalkozásokat is be kell vonni az intermodális fuvarozás mértékének növelése érdekében.

Az elképzelések szerint, a szervezetek közösen működtetett munkacsoportokban fognak tovább dolgozni olyan területeket felölelve, mint például a szabályozás, terminálok, eszközpark, infrastruktúra, logisztika és támogatás. A munkacsoportok munkájáról és eredményeiről folyamatosan hírt fogunk adni a HUNGRAIL csatornáin és a Magyar Vasút Újság hasábjain.

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT