Legutóbbi ülését február közepén tartotta a HUNGRAIL vasúti veszélyesáru-szállítási munkacsoportja.

Az utóbbi időben egyre több szó esik az akkumulátorok, illetve a velük szerelt személyautók és más járművek fuvarozásáról. Dr. Sárosi György az ülést vezető munkabizottsági elnök bevezetőjében szót ejtett arról, hogy nagyon fontos lesz az ezen a területen már jelenleg meglévő szabályok átgondolása, illetve új szabályok kidolgozása. Kiemelte, „a vasútvállalatok még nincsenek teljes mértékben felkészülve az akkumulátorszállítás üzemszerű biztosítására, ezek a szállítások számos biztonsági kérdést felvetnek, amin még dolgozni kell. A veszélyesáru-munkacsoportnak szakmai ajánlásokat kell megfogalmaznia az akkumulátorgyártáshoz szükséges alapanyag és késztermékek szállítása, az elektromos járművek, valamint majd a használt akkumulátorok fuvarozása területén annak érdekében, hogy minél nagyobb arányban vasúton, biztonságban történjen a folyamat.”

Az összejövetel legfontosabb témája a 312/2011-es ellenőrzési és bírságolási kormányrendelet korszerűsítéséhez elkészült javaslatcsomag, amelyet a tagvállalatok fognak véleményezni, mielőtt egyesületünk eljuttatja a kormányzathoz. A cél, hogy a jogszabály megfeleljen a mai igényeknek, a jelenlegi utólagos büntetőrendszer helyett a preventív ellenőrzés előtérbe helyezésére fókuszáljon. A javaslat többek között új hibakategóriák kialakítására, a teli és üres tartálykocsikra eltérő bírságolási arány megállapítására, az OKF ellenőrzési helyekre tesz javaslatot. A javaslatot Papp László, a Hungária Veszélyesáru Mérnöki Iroda tanácsadója ismertette.

A HUNGRAIL lehetőségként azonosítja a vasúti áruszállítás szereplői számára az ország újraiparosítása keretében megtelepedő cégek, ezen belül az akkumulátor- és elektromosjármű-gyártók szállítási igényeit, mind az alapanyagok, mind a késztermékek, mind a hulladék vonatkozásában – mondta Hódosi Lajos, a HUNGRAIL ügyvezetője. Az ezzel kapcsolatban a tagvállalatok körében végzett kérdőíves felmérés eredményét dr. Dénesfalvy Ágnes szakmai vezető ismertette.

Gula Flórián, az ÉKM Közlekedésbiztonsági Szervezet balesetvizsgálója a veszélyes árut szállító vasúti járműveket ért balesetekről, illetve a tavaly év végén történt nagymarosi siklás szemléjéről is tájékoztatást adott a jelenlévőknek.

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT