Október végén újra ülésezett a HUNGRAIL Energia Bizottsága.
Az ülés első napirendi pontjaként Feldmann Márton (Prolan) a munkacsoport vezetője rövid tájékoztatást adott az energetikai aktualitásokról, melyben kitért arra, hogy a villamosenergia piac jelenleg viszonylag konszolidáltnak tekinthető. Felhívta a résztvevők figyelmét arra a munkára, amely 2022-ben vette kezdetét, amivel az energiatudatosságot, a fogyasztói tudatosságot, és a beszerzési tudatosságot igyekszik növelni az Egyesület. Mindezek ellenére kitért arra az anomáliára is, amely a nyár folyamán borzolta a vasútvállalatok kedélyeit, mivel megjelent egy olyan új fizetendő díjtétel, a beépített megújuló energia termelő kapacitás kötelező átvétele, ami a villamosenergia ár kb. negyedét teszi ki.
Ezt követően a MÁV részéről Csapó Róbert, míg a GYSEV-től Görög Tibor beszámoltak az energiabeszerzéseik aktuális státuszáról, majd Urvald Krisztián (MÁV Zrt.) röviden bemutatta a REM2-E rendszert, amely egy olyan reklamáció kezelő módul, ami tartalmazza a részletes energia adatokat vasútvállalati bontásban, árakkal és fogyasztási adatokkal együtt. A rendszer többek között képes a vontatási villamos energia teljeskörű elszámolására, hóközi riportok, részletes kimutatások összeállítására, teszt jelleggel hamarosan a térképes vonatkövetésre, illetve a zöld energiafelhasználás arányának megjelenítésére is.
Az ülésen Feldmann Márton tájékoztatást adott az önálló vontatási villamos energia beszerzés szabályozási kérdéseinek aktualitásairól, mely kapcsán kiemelte, hogy külön munkacsoport keretein belül a HUNGRAIL 2025 első negyedévben törvénymódosítási javaslatot tervez benyújtani. A program zárásaként Mogyorósi Szilvia (HUNGRAIL) számolt be az EKR vasúti szektort érintő aktualitásairól, mely kapcsán felhívta a figyelmet, hogy november 12-én Vasútakadémia Fórumot tart az egyesület, ahol részletesebben is terítékre kerülnek az EKR adta lehetőségek.