Mosóczi László a HUNGRAIL elnöke és Hódosi Lajos ügyvezető igazgató levélben gratuláltak és köszöntötték az újjászervezett Építési és Közlekedési Minisztérium december 1-jével kinevezett, a közlekedésstratégiai területért, illetve a közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkárait, Dr. Bói Lorándot és Dr. Kerékgyártó Jánost. Egyesületünk elnöke összefoglalta a vasúti szektor jelenleg legégetőbb kérdéseit, és azontúl, hogy közös együttműködésre kérte a szaktárca képviselőit, személyes találkozót kért a HUNGRAIL elnökségének nevében, hogy részleteiben is megvitassák az aktuális ügyeket.

hirdetés


Mosóczi László levélében összefoglalta az Európai Unió által megfogalmazott, vasúti szektorra vonatkozó vállalásokat, melyeket a Magyar Kormány klímavédelmi és közlekedéspolitikai célkitűzéseinek középpontjába kell helyezni. Ennek értelmében 2030-ra a 300 km feletti közúti szállítás 30%-át hazánk esetében vasútra kell terelni, amely közel 20 millió tonnás forgalmi növekedést jelentene. A személyszállítás terén pedig meg kell duplázni az utasszámot. Kiemelte, hogy ehhez azonban közlekedéspolitikai paradigmaváltásra van szükség Magyarországon. A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület 37 tagvállalatával együtt, az éppen aktuális közlekedésért felelős tárca stratégiai partnerségi megállapodással rendelkező partnere már 2014 óta. Az HUNGRAIL ezt a gyümölcsöző együttműködést a megállapodás minél előbbi újrakötésével szeretné folytatni.

A HUNGRAIL elnöke kihangsúlyozta, hogy a közös erőfeszítésekre most kiemelten szükség van, hiszen az európai energiapiacokon jelenleg is zajló válság minden szektorra jelentős hatással van. Energiahatékonysága ellenére a vasúti szállítás sem jelent kivételt, emiatt fontos, hogy hazánkban olyan megoldási mechanizmusok valósuljanak meg, amelyek védik a modális váltás céljait és biztosítja a vasúti személy és áruszállítás zavartalan működését.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy vannak olyan helyzetek, amikor az EU-s tagállamok nem avatkoztak be a vasúti teherszállítás energiaellátásába, ugyanakkor a közúti szállítást támogató intézkedéseket vezettek be. Ez megfigyelhető Magyarországon is, ahol a vasúti árufuvarozás támogatása nélkül vezették be a gázolaj árcsökkentését. Az ilyen szakpolitikai intézkedések versenytorzulást idéznek elő a közlekedési módok között, és aláássák az Európai Unió azon képességét, hogy teljesítse az Európai Fenntartható és Intelligens Mobilitási Stratégiában kitűzött célokat, amelyek szerint 2030-ig 50%-kal kell növelni a vasúti áruszállítást. Mosóczi László kiemelte, hogy ezért olyan mechanizmusokra van szükség, amely összekapcsolja a szállítási igényeket a klímacélokkal, és meghatározza, hogyan lehet a vasúti működést zavartalanul tartani a következő hónapokban, amikor az energiahiány és az árak további emelkedése valódi kockázatot jelent.

Mosóczi László azzal zárta levelét, hogy a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület mint a vasúti szektor első számú vasútszakmai érdekképviselete, együttműködéséről és támogatásáról biztosítja a helyettes államtitkár urakat a vasúton lévő tisztességes verseny megteremtése érdekében és amint lehetőség adódik, minél előbb kezdődjön meg a szakmai együttműködés személyes egyeztetések keretében, hogy beszéljék át a további fontos témákat, melyek most aktuálisan befolyásolják a vasúti ágazat működési környezetét.

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT