Budapest, 2022. 11. 10. – Magyar Vasút

Jelentősen javulhat a távolsági vasúti közlekedés színvonala a Szombathely–Budapest, illetve a Sopron–Budapest viszonylatokban. A GYSEV intercity-közlekedésre alkalmas villamos motorvonatok beszerzését tervezi, a feltételes közbeszerzési eljárást elindította a vasúttársaság.

hirdetés

Ezek az intercity-motorvonatok a lehető legmagasabb szintű komfortot kínálják az utasoknak, üzemeltetésük gazdaságosabb, közlekedtetésük pedig egyszerűbb a hagyományos, mozdony plusz kocsi típusú szerelvényekhez képest. A feltételes közbeszerzési eljárásban kilenc IC-motorvonat megvásárlása szerepel, opcionálisan további négy jármű beszerzése is lehetséges. A kilenc jármű révén – a nemzetközi IC-k kivételével – az összes Sopron és Budapest, illetve Szombathely és Budapest között közlekedő intercityjáraton modern, villamos motorvonatok szállíthatják az utazókat. Az alacsony padlós járművek a lehető legmagasabb komfortot nyújtják az utasoknak: a regionális közlekedésben használt motorvonatokhoz képest az ülések közti távolság nagyobb lesz, az ülőhelyek pedig kényelmesebbek, hiszen ezeket távolsági közlekedésre tervezik. Wifi, klíma, zárt rendszerű WC-k, konnektor és USB-csatlakozó, információs monitorok szolgálják az utasok kényelmét. A 160 km/órás sebességre képes járművek legalább 32 első és 216 másodosztályú ülőhellyel rendelkeznek, emellett lesz a motorvonatokon önkiszolgáló büféhelyiség is, amelyben étel- és italautomata várja az utazókat.

„A Technológiai és Ipari Minisztérium eltökélt szándéka, hogy az egész országban új, színvonalas járművek közlekedjenek a minőségi távolsági vasúti szolgáltatási szektorban. A GYSEV ismét élen jár a fejlődésben, hiszen a három évtizede mindössze három legyártott, Samu becenevű szerelvénytől eltekintve hazánkban újdonságnak számít az alacsony padlós, motorvonati InterCity vonatok alkalmazása” – fogalmazott a feltételes közbeszerzési eljárással összefüggésben Vitézy Dávid közlekedési államtitkár.

Az IC-motorvonatok különlegessége a téli−nyári üzemmód: a nyári időszakban 18 kerékpár szállítására is alkalmassá tehetők a szerelvények. A járművekben két ülőhelyet a mozgáskorlátozott utasok számára alakítanak ki, a motorvonatok kerekesszék szállítására is alkalmasak és mozgáskorlátozott-WC-vel is ellátottak.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a regionális közlekedésben, a GYSEV villamosított vonalain kizárólag modern motorvonatokkal szállítjuk az utasokat. Rendkívül kedvezők a tapasztalataink mind az üzemeltetés, mind pedig az utaskomfort szempontjából. Ezért is döntöttünk az intercity-motorvonatok megvásárlása mellett. A most kiírt közbeszerzési eljárás feltételes, hiszen forrásokkal még nem rendelkezünk, de eltökéltek vagyunk az IC-járműparkunk fejlesztésében: uniós forrásokat szeretnénk bevonni, vagy hitelkonstrukcióban vásárolnánk meg a motorvonatokat” – hangsúlyozta Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A GYSEV intercity-motorvonatai két áramneműek lesznek. Ez azt jelenti, hogy Magyarországon és Ausztriában is közlekedhetnek.


Az írás a kétheti Magyar Vasút lapban jelent meg, amely a vasúti szektor első számú vasútgazdasági lapjaként naprakészen tájékoztatja olvasóit a vasúti ágazat híreiről, és javítja a szektor reputációját a döntéshozók és a széles közvélemény körében. Az olvasók rálátnak arra a közös építkezésre, amelynek célja egy tisztább közlekedési rendszer kialakítása. Aktuális információkkal, a döntéshozók és valamennyi érintett, valamint a vasút iránt érdeklődő olvasók hiteles, objektív, naprakész tájékoztatásával segít a lap az eligazodásban a vasúti piacon.
A minden páratlan hét csütörtökén megjelenő lap az alábbi terjesztőknél érhető el: http://bit.ly/MagyarVasut
Előfizetés és további információ: magyarvasut@magyarvasut.hu

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT