A két partner vállalat a Siemens krefeldi üzemében mutatta be az innovatív rendszerük elemeit a “H2goesRail” közös projekt keretén belül: a legújabb generációs hidrogénüzemű vonatot, a Mireo Plus H-t, és egy újonnan tervezett mobil hidrogéntároló pótkocsit. A vonat és az új infrastruktúra a dízel motorvonatokat hivatott kiváltani az ingázó és regionális közlekedésben, valamint újabb lépés a klímabarát közlekedésre való áttérés felé, hogy nullára csökkenjen a vasút által kibocsátott CO2 mennyiség.
hirdetés
A Mireo Plus H a Siemens Mobility által kifejlesztett hidrogénüzemű vonatok következő generációjának első példánya. A jármű különösen nagy hatótávolságot tud megtenni és jobb gyorsulásra képes: a kétkocsis szerelvény akár 800 kilométeres távolság megtételére is alkalmas, ugyanolyan erős, mint az elektromos motorvonat társa, továbbá képes a 160 km/órás végsebességre is. A háromkocsis változat hatótávolsága 1000 kilométer. A vállalat számításai szerint egy darab jármű a 30 éves élettartama alatt akár 45 000 tonna CO2-t is megtakaríthat a személygépkocsival történő utazáshoz képest, amely így lehetővé teszi a klímabarát és kibocsátásmentes személyszállítást.
Viszont ahhoz, hogy a mindennapi üzemben a hidrogéntechnológia versenyképes legyen, gyors feltöltési folyamatra van szükség. Ennek biztosítása érdekében a DB egy új módszert fejlesztett ki. A hidrogén előállítása elektrolízissel történik a DB tübingeni karbantartó telepén, közvetlenül a felsővezetékről származó zöldáram felhasználásával. Az elektrolizálóban a vizet elektromos áram segítségével hidrogénre és oxigénre bontják. A hidrogént sűrítés után egy mobil tárolóegységben tárolják. Egy innovatív eljárással így a vonatot fel lehet tölteni hidrogénnel, amely gyakorlatilag nem tart tovább, mint egy dízelüzemű vonat tankolása.
További részletek a projekt kapcsán a Siemens Mobility oldalán olvashatók: