Budapest, 2021. 10. 14. – Magyar Vasút

Wu Jiang, a Záhony Logisztikai és Ipari Övezet (CELIZ) konzorciumi tag CECZ Közép-Európai Kft. ügyvezető igazgatója magyar nyelven tartott szemléletformáló és gondolatébresztő előadást a Magyar Vasút 2021 Konferencián. Wu Jiang méltatta, hogy 1984 óta Kína és Magyarország 28 gazdasági és kereskedelmi egyezményt írt alá. Előadásában továbbá elmondta, hogy Kína és Európa között tavaly 12 400 regisztrált tehervonat közlekedett, amelyre kínai állami támogatást igényeltek, és ezekkel a vonatokkal 1 135 000 TEU konténert szállítottak el. Ez abban az évben ötvenszázalékos forgalomnövekedést jelentett. A trend 2021-ben is folytatódott, a támogatott vonatok száma mostanra már elérte a 16 ezret. Ezek mellett 3500 vonatot piaci alapon (támogatás nélkül) indítottak el a szereplők. Korábban senki sem hitte el, hogy ez így is megérné, versenyképes lehetne, de a tengeri fuvardíjak többszörösére növekedése eltüntette az árkülönbség nagy részét a vasúti és a tengeri fuvardíj között. Üröm az örömben, hogy a forgalom túlnyomó része lengyel útirányon érkezik az Európai Unióba, ám ez mostanra elérte a kapacitása maximumát, a lengyel–belarusz határ közeli Małaszewicze már alig képes fogadni a havi kétszáz kínai konténervonatot. Komoly torlódások alakultak ki, ezért immár havi rendszerességgel adnak ki Kínában áruforgalmi korlátozást, amelynek értelmében napokig nem lehet Európa felé tehervonatot indítani. Erre a kihívásra adhat részben választ a záhonyi átrakókörzet fejlesztése, alternatívát adva a vasúti operátoroknak. Wu Jiang azonban – némi derültséget keltve – azt is közölte, hogy nem csak a „dugulások”, de a vágánykarbantartás miatti többnapos teljes kizárásokat sem tolerálják a logisztikai szolgáltatók.

Fotó: Vörös Attila

 

Az írás a kétheti Magyar Vasút lapban jelent meg, amely a vasúti szektor első számú vasútgazdasági lapjaként naprakészen tájékoztatja olvasóit a vasúti ágazat híreiről, és javítja a szektor reputációját a döntéshozók és a széles közvélemény körében. Az olvasók rálátnak arra a közös építkezésre, amelynek célja egy tisztább közlekedési rendszer kialakítása. Aktuális információkkal, a döntéshozók és valamennyi érintett, valamint a vasút iránt érdeklődő olvasók hiteles, objektív, naprakész tájékoztatásával segít a lap az eligazodásban a vasúti piacon.

A minden páratlan hét csütörtökén megjelenő lap az alábbi terjesztőknél érhető el: http://bit.ly/MagyarVasut

Előfizetés és további információ: bondor.tibor@hungrail.hu

 

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT