Budapest, 2021. 10. 14. – Magyar Vasút

Az RCH optimalizálta a gabonaexport fuvarozási folyamatait. A termékszegmens, amiben jó eséllyel előreléphet a vasúti áruszállítás – a közúti fuvarozás rovására.

Felkészült a Rail Cargo Hungaria (RCH) az idei gabonaszezonban várható több mint egymillió tonna magyar termény vasúti exportfuvarozására. Az idei jó hazai termés és az ukrajnai, valamint romániai kalászosok nyugat-európai kivitelével összefüggő magyarországi tranzitfeladatok teljesítéséhez a társaság rendelkezésre bocsátja hétszáz saját és a vállalatcsoport 1500 dedikált gabonakocsiját.

A nemzetközi gabonapiacon a magas árak ellenére az értékesítés területén még nagy a bizonytalanság, ami hatással van az export logisztikai lebonyolítására. A magyarországi termény hatvan százaléka Olaszországba irányul. A piacvezető vasúti árufuvarozó vállalat a fuvarozás rugalmassága mellett optimalizált vasútlogisztikai módszereket dolgozott ki az exportgabona minél nagyobb részének vasútra terelése érdekében. A nagyobb kapacitású gabonavonatok vontatására nagy teljesítményű Vectron mozdonyokat vezényelt, amellyel lehetővé tette 2200 tonna kiterheltségű szerelvények képzését és továbbítását, csökkentve ezzel a fuvarozás fajlagos költségét. Az idei gabonaszezonban lehetőség nyílik már akár harmincvagonos, 2500 tonnás vonatok közlekedtetésére, elsősorban Gyékényesen keresztül. A domborzati viszonyok miatt ezeket a szerelvényeket két mozdony továbbítja. A költséghatékonyságot a kocsiforduló-idők radikális csökkentésével is javítja a társaság. Az Olaszországba irányuló forgalom egyre nagyobb részét bonyolítja például mozdonycsere nélkül a gyékényesi határátmenetben. Horvátországban az RCC Croatia mozdonyvezetői továbbítják a vonatokat. Gyékényesen dedikált határállomási koordinátor gondoskodik a szerelvények áthaladásának zökkenőmentességéről, az ezzel kapcsolatos informatikai és irányítási támogatást távolról nyújtja egy speciális szakértő. A rakodások időpontjáról, valamint az üres és a rakott kocsik várható érkezéséről a speditőröktől beszerzett információkat felhasználva heti szintű részletes tervek készülnek.

A vasúti fuvarozás szerepének intenzív növekedéséhez hozzájárult a koronavírus-járvány következtében tavaly kialakult különleges helyzet is, amely akadályozta – bizonyos olaszországi desztinációk esetében lehetetlenné tette – a közúti fuvarozást, és ezzel forgalmakat terelt át a vasútra. Azok a megrendelők, akik akkor kedvező tapasztalatokat szereztek a vasúti fuvarozásról, az idén már jelezték, hogy egyre nagyobb mennyiségeket kívánnak ezzel a modalitással eljuttatni célállomásaikra. A magyar gabona kivitelének mindössze húsz százaléka bonyolódik vasúton. Az RCH részesedése a vasúti gabonafuvarozásban meghaladja a kétharmadot.

 

Az írás a kéthetente megjelenő Magyar Vasút lapban jelent meg, amely a vasúti szektor első számú vasútgazdasági lapjaként naprakészen tájékoztatja olvasóit a vasúti ágazat híreiről, és javítja a szektor reputációját a döntéshozók és a széles közvélemény körében. Az olvasók rálátnak arra a közös építkezésre, amelynek célja egy tisztább közlekedési rendszer kialakítása. Aktuális információkkal, a döntéshozók és valamennyi érintett, valamint a vasút iránt érdeklődő olvasók hiteles, objektív, naprakész tájékoztatásával segít a lap az eligazodásban a vasúti piacon.

A minden páratlan hét csütörtökén megjelenő lap az alábbi terjesztőknél érhető el: http://bit.ly/MagyarVasut

Előfizetés és további információ: bondor.tibor@hungrail.hu

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT