Budapest, 2022. 12. 08. – Magyar Vasút

December elsejétől Lázár János építési és közlekedési miniszterhez tartoznak a vasútügyek is. Ezt megelőzően a miniszter egy Debrecenben tartott gazdasági fórumon ismertette az építésügy, a beruházáspolitika és a közlekedés területén tervezett elképzeléseit.

hirdetés


Lázár a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara székházában üzletemberek, vállalkozók, cégvezetők előtt beszélt terveiről. A tárcavezető hangsúlyozta: számára most a vidék lesz az első, de minisztersége jó lesz a fővárosnak is.

A fórumon elhangzott:

  • 302 beruházást függesztett fel a kormány május óta 2140 milliárd forint értékben a háború miatt.
  • A megmaradt 351 beruházás forráshiányos – 3410 milliárd forint értékben, a 15–20 százalékos áremelkedés miatt.

Ugyanakkor Lázár János kiemelte a mobilitás fontosságát, amelynek nemcsak közlekedési, hanem társadalmi vetülete is van. Egyúttal elmondta, a 8500 kilométer hosszúságú vasúti pályák ötven százalékán van sebességkorlátozás, továbbá a magyar vonatok naponta 150–200 órát késnek, ami érdemben lehetetleníti el a közlekedést. „Az országot sínre kell tenni” – fogalmazott a miniszter a vasútfejlesztési tervekkel kapcsolatosan, és felhívta a figyelmet: amíg ez megvalósul, „fejezzék be az autósok üldözését Magyarországon”. Lázár János szorgalmazza összevont közlekedési megyebérletek bevezetését, ami voltaképpen azt jelenti, hogy folytatódik a MÁV és a Volán integrációja.

Papp László debreceni polgármester Lázár János öt fontos, a város öt kiemelt közlekedési projektjével kapcsolatos bejelentését emelte ki. Ezek:

  1. A keleti elkerülő út megépítése.
  2. Az intermodális csomópont, azaz a főpályaudvar kialakítása.
  3. A Debreceni Nemzetközi Repülőtér fejlesztése.
  4. A Debrecen és Nagyvárad közötti vasútvonal megépítése.
  5. A 47-es számú főút kétszer kétsávosra bővítése Debrecen és Békéscsaba között.

Az írás a kétheti Magyar Vasút lapban jelent meg, amely a vasúti szektor első számú vasútgazdasági lapjaként naprakészen tájékoztatja olvasóit a vasúti ágazat híreiről, és javítja a szektor reputációját a döntéshozók és a széles közvélemény körében. Az olvasók rálátnak arra a közös építkezésre, amelynek célja egy tisztább közlekedési rendszer kialakítása. Aktuális információkkal, a döntéshozók és valamennyi érintett, valamint a vasút iránt érdeklődő olvasók hiteles, objektív, naprakész tájékoztatásával segít a lap az eligazodásban a vasúti piacon.
A minden páratlan hét csütörtökén megjelenő lap az alábbi terjesztőknél érhető el: http://bit.ly/MagyarVasut
Előfizetés és további információ: magyarvasut@magyarvasut.hu

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT