Budapest, 2022. 07. 21. – Magyar Vasút

Az Európai Unó francia elnöksége keretében az Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közössége, vagyis a CER, az Európai Vasúti Személyszállítási Piacra Újonnan Belépők Szövetsége, az Európai Vasútipari Szövetség és az Európai Vasúti Közös Vállalkozás között létrejött Egyetértési Megállapodás aláírására Adina Vălean európai közlekedési biztos kabinetfőnöke, Walter Goetz jelenlétében került sor a lyoni Európa Összekapcsolása Napok során. Derűlátásban nem volt hiány.

hirdetés

Az egyetértési megállapodás célja egy tanulmány az „Intelligens és megfizethető nagysebességű szolgáltatások az Európai Unióban” címmel. A tanulmány bemutatja az Európa fővárosait és nagyvárosait összekötő európai nagysebességű vasúthálózat kiépítésének legjelentősebb előnyeit, valamint a fenntarthatóság egyértelmű érdemeit. Azt is bemutatja, hogy a vasút és különösen az európai nagysebességű vasúti hálózat és szolgáltatások átalakításába történő felgyorsított beruházás hogyan és mikorra kulcsfontosságú eleme a kibocsátásmentes, fenntartható és méltányos mobilitásnak. A tanulmány célja továbbá a vasúti rendszer radikális átalakításának elősegítése és az európai zöld megállapodás céljainak elérése, beleértve egy teljesen működőképes, multimodális, fenntartható és intelligens transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) megvalósítását.

Az esemény kiváló alkalom volt arra, hogy az európai vasúti és közlekedési közösség elismerje a kutatás fontosságát, és hivatalosan is elindítsa az együttműködést a tudáscsere központjaként szolgáló tanulmányhoz.

Walter Goetz, Adina Vălean európai közlekedési biztos kabinetfőnöke az egyetértési nyilatkozatot kommentálta : „Fenntartható és intelligens mobilitási stratégiánk célja a nagysebességű vasúti forgalom 2030-ra megkétszerezése, 2050-re pedig megháromszorozása. A vasútnak központi szerepet látok jövőbeli fenntartható közlekedési rendszerünkben, de a vasútnak is ki kell töltenie a részét abból, hogy vonzóbb választássá váljon azáltal hatékonyabb, költséghatékonyabb és innovatívabb. A nagysebességű vasút fejlesztése minden bizonnyal segíthet abban, hogy minél többen tekintsék a vasutat közlekedési eszközüknek és munkahelyüknek. Ezért üdvözlöm az európai vasút, a CER, az ALLRAIL és az UNIFE közötti egyetértési megállapodás aláírását az „Intelligens és megfizethető nagysebességű szolgáltatások az EU-ban” című tanulmány elindítására. Úgy gondolom, hogy ez az együttműködés hozzájárul a vasúti közlekedés átalakításához, és az uniós polgárok igényeihez jobban igazodó, modern szolgáltatásokat hoz majd. ”

Alberto Mazzola, a CER ügyvezető igazgatója a következőket mondta: „ A CER teljes mértékben támogatja ezt a fontos tanulmányt, amely bemutatja a nagysebességű vasút lehetőségét, hogy kényelmesen összekapcsolja az összes kontinentális EU fővárost és nagyvárost, amit a 2021-es Connecting Europe Express jelképez , és az ebből származó pozitív társadalmi-gazdasági előnyök. Míg eddig sok mindent sikerült elérni a többek között Párizs-Lyon, Milánó-Róma, Barcelona-Madrid és Berlin-München összekötő nemzeti sikertörténetekkel,

sokkal többre van szükség az európai zöld megállapodás ambiciózus célkitűzéseihez és az intelligens és fenntartható mobilitáshoz. A stratégiát teljesíteni kell – 2030-ig megduplázni a nagysebességű vasúti forgalmat, 2050-re pedig megháromszorozni. ”

Nick Brooks, az ALLRAIL főtitkára a következőket mondta: „ Szeretnénk látni, hogy nagy kapacitású – egyenként 1000 férőhelyes – nagysebességű vonatok csatlakoznának Európa különböző pontjaihoz. Ez alacsony viteldíjakhoz és magas bevételekhez vezet. Míg más versengő távolsági szállítási módok nettó nulla kibocsátási célokat tűznek ki maguk elé, a Rail nagyobb és jobb teljesítményre képes. E tanulmány eredményeinek lehetővé kell tenniük, hogy a nagysebességű vasút a távolsági utazások gerincévé váljon Európában. ”

Philippe Citroën, az UNIFE, az Európai Vasúti Ellátási Ipari Szövetség főigazgatója így kommentálta az új megállapodást: „ A nagysebességű vasút alapvető szerepet játszik a teljes európai közlekedési rendszer szén-dioxid-mentesítésében és digitális átalakulásában. A nagysebességű európai vasúti hálózat főbb előnyeinek bemutatásával a tanulmány hozzájárul a fenntartható és intelligens mobilitási stratégia megvalósításához, valamint azon ambiciózus célkitűzéséhez, hogy 2030-ra megduplázza a nagysebességű vasúti forgalmat, 2050-re pedig megháromszorozza azt, teljes összhangban a transzeurópai közlekedési hálózattal (TEN-T). Várjuk együttműködésünket ebben a tanulmányban, hogy ezt az elképzelést valóra váltsuk .”

Carlo Borghini, az európai vasúti közös vállalkozás ügyvezető igazgatója hozzátette: „ Alig várom, hogy egyesíthessem erőiket a CER-lel, az ALLRAIL-lel és az UNIFE-val, hogy összehozhassam a vasúti közösséget ebben a fontos tanulmányban. Számítok azokra a fontos eredményekre, amelyek hozzásegítenek bennünket egy intelligens és megfizethető, nagy sebességű európai vasúti hálózat felé. Bízunk benne, hogy ez év végére megkezdjük első kutatási tevékenységünket és bemutatjuk az első eredményeket, amelyek hozzájárulnak egy ilyen integrált nagysebességű hálózat megvalósításához! ”

Minden fél örömmel várja a közös munkát, és bízik abban, hogy a tanulmány segít elérni közös céljainkat, amelyek egy vonzóbb, felhasználóbarátabb, versenyképesebb, megfizethetőbb, könnyen karbantartható, hatékonyabb és fenntartható európai vasúti rendszert eredményeznek.

Borítókép: balról jobbra: Philippe Citroën, Carlo Borghini, Walter Goetz, Alberto Mazzola és Nick Brooks az aláírt dokumentummal


Az írás a kétheti Magyar Vasút lapban jelent meg, amely a vasúti szektor első számú vasútgazdasági lapjaként naprakészen tájékoztatja olvasóit a vasúti ágazat híreiről, és javítja a szektor reputációját a döntéshozók és a széles közvélemény körében. Az olvasók rálátnak arra a közös építkezésre, amelynek célja egy tisztább közlekedési rendszer kialakítása. Aktuális információkkal, a döntéshozók és valamennyi érintett, valamint a vasút iránt érdeklődő olvasók hiteles, objektív, naprakész tájékoztatásával segít a lap az eligazodásban a vasúti piacon.
A minden páratlan hét csütörtökén megjelenő lap az alábbi terjesztőknél érhető el: http://bit.ly/MagyarVasut
Előfizetés és további információ: magyarvasut@magyarvasut.hu

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT