Budapest, 2022. 05. 26. – Magyar Vasút

„Tartósan a közlekedéspolitika középpontjában marad a környezetkímélő és energiahatékony vasúti ágazat fejlesztése” – jelentette ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára pénteken Sopronban, a GYSEV 150 emlékmozdony átadó ünnepségén.

hirdetés

Mosóczi László a vasúttársaság „150 éves fennállása alkalmából átadott felmatricázott mozdony mellett elmondta, hogy a soproni székhelyű vasúttársaság 2010 utáni története a „százötven éve íródó nagykönyv legfényesebb napjai közé tartozik”, a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. a 12 évvel ezelőttihez képest jelentősen nagyobb hálózat fenntartásáról, üzemeltetéséről gondoskodik. Felidézte, hogy egy kormánydöntés nyomán 2012-től több mint kétszáz kilométernyi vonalszakaszt vett át a társaság a MÁV-tól, 2015-ben pedig megvásárolták osztrák kézből a Fertőszentmiklós–Fertőújlak vonalat üzemeltető céget. Az összeköttetést azóta felújították – tette hozzá. Kiemelte, hogy a GYSEV folyamatosan korszerűsíti a kezelésében lévő pályahálózatot, legutóbb a Kőszeg–Szombathely szakasz szolgáltatási színvonalat emelő munkálataival készültek el, emellett előkészítés alatt áll a vasi megyeszékhely elővárosi szerepet is betöltő kapcsolatának villamosítása is. Az utóbbi beruházással a társaság teljes hazai hálózatán villanymozdonyok és motorvonatok közlekedhetnek majd.

Mosóczi László emlékeztetett, hogy 2010 eleje óta húsz Stadler Flirt motorvonattal és 14 Siemens Vectron mozdonnyal gyarapodott a cég, emellett néhány év alatt felújították a nagycenki Széchenyi Múzeumvasút pályáját és járműállományát. Ugyanakkor elmondta, hogy a MÁV nyereséges teherfuvarozási üzletágának 2010 előtti „elkótyavetyélése” után nem maradt állami kézben a magyar vasúti áruszállító cég, a GYSEV áruszállító leányvállalatának, a GYSEV Cargo Zrt.-nek a 2011-es megalapítása azonban ezt a hiányt valamelyest enyhítette.

Kiemelte, hogy a kormány a társaság fejlesztéseiben

korábban is partner volt és a jövőben is kész támogatást nyújtani.

Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a 150 éves jubileumot nemcsak a felmatricázott Taurus mozdony hirdeti, mert június első felében a magyar és az osztrák posta is emlékbélyeget ad ki, és készül egy csaknem 350 oldalas kódex is, ami a társaság történelmét mutatja be.

A matricázott mozdonyon a 150 éves logó mellett egy 520-as gőzmozdony kerekei láthatók, ami a legerősebb és legnagyobb gőzmozdony volt idehaza annak idején.

Borítókép: Kövesdi Szilárd, a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. vezérigazgatója, Barcza Attila fideszes országgyűlési képviselő, Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára és Farkas Ciprián (Fidesz-KDNP) polgármester a vasúttársaság 150 éves fennállása alkalmából tartott megemlékezésen a soproni pályaudvaron, május 20-án (fotó: MTI/Filep István)


Az írás a kétheti Magyar Vasút lapban jelent meg, amely a vasúti szektor első számú vasútgazdasági lapjaként naprakészen tájékoztatja olvasóit a vasúti ágazat híreiről, és javítja a szektor reputációját a döntéshozók és a széles közvélemény körében. Az olvasók rálátnak arra a közös építkezésre, amelynek célja egy tisztább közlekedési rendszer kialakítása. Aktuális információkkal, a döntéshozók és valamennyi érintett, valamint a vasút iránt érdeklődő olvasók hiteles, objektív, naprakész tájékoztatásával segít a lap az eligazodásban a vasúti piacon.
A minden páratlan hét csütörtökén megjelenő lap az alábbi terjesztőknél érhető el: http://bit.ly/MagyarVasut
Előfizetés és további információ: magyarvasut@magyarvasut.hu

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT