A tesztek bebizonyították, hogy a mozdonyok fedélzetére telepített Akadályfelismerő Rendszer (ODS) képes akár 1000 méteres távolságban is felismerni az akadályokat minden időjárási és látási körülmény között, nappal és éjszaka egyaránt. Az Alstom közleménye szerint a következő lépés az Akadályfelismerő és a Automatikus Vonatirányítási Rendszer (ATO) kombinált tesztje lesz a nyár folyamán.

hirdetés

Az intelligens és zöld mobilitás elérését célzó Alstom, az Elta Systems és annak leányvállalata, a NIART sikeresen elvégezte az Akadályfelismerő Rendszer (ODS) tesztjeit a hollandiai Oosterhoutban. A próbákat a GoA 4 automatizálási szintjén a tolatást végző vasúti járműveken jelenleg is zajló Automatikus Vonatirányítási Rendszer (ATO) tesztjeinek keretein belül végezték a holland infrastruktúra-üzemeltető ProRail és a Lineas vasúti árufuvarozó társasággal közösen. Az Alstom tájékoztatása szerint a tesztek bebizonyították, hogy a mozdonyok fedélzetére telepített Akadályfelismerő Rendszer (ODS) képes akár 1000 méteres távolságban is felismerni az akadályokat minden időjárási és látási körülmény között, nappal és éjszaka egyaránt. A nagy felbontású digitális radaron alapuló érzékelőrendszer többspektrumú elektro-optikával, valamint nagy teljesítményű klasszikus és gépi tanulási algoritmusokkal ötvözve képes felismerni és osztályozni a vasúti síneken lévő akadályokat. Azok lehetnek akár kisebbek, vagy nagyobbak is, mint például egy autó, ember vagy egy kisebb állat is. A rendszer hatékonyan működik rosszabb időjárási viszonyokban is, külön előnye, hogy képes riasztani a mozdonyvezetőt és számára információkat biztosítani az akadályokról.

A projekt következő fázisa, hogy az Akadályfelismerő Rendszert és a Automatikus Vonatirányítási Rendszert együttesen, kombináltan tesztelik. A végső cél integrálni az ODS-t és az ATO rendszert, hogy végül egy teljesen önállóan közlekedő tolatómozdonyt hozzanak létre. Ezeket a tesztfázisokat tervezetten még a nyár vége előtt elvégzik.

Fotó: Alstom

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT