Budapest, 2022. 01. 20. – Magyar Vasút
A kombinált szállítás nem csak Németországban sikertörténet. De most létének talán legnagyobb kihívásával kerül szembe: hirtelen mindenki vasúton akar szállítani.
hirdetés
Idén eldől, hogy sikerül-e a nagy ugrás. Az üzemeltetők a célt szem előtt tartó javaslatai…
…a politikának:
- tárolóvágányok ingyenes használata (párhuzamosan szabad parkolóhelyek a tehergépjárműveknek)
- a villamos vasúti vontatás általános támogatása (párhuzamosan az alternatív hajtású tehergépjárművek útdíjának eltörlése)
- elektromos hálózatok infrastruktúra-használati díjának eltörlése
- vasúti teherszállítás esetén az energiaadó megszüntetése
- a nem villamosított vasútvonalak pályahasználati díjának megszüntetése (ezzel az alternatív útvonal választásának támogatása)
- azonnali támogatások hibrid meghajtású mozdonyok beszerzésére (például rövidített amortizációs időszak megállapítása)
- pénzügyi bónuszrendszer kialakítása a kombinált fuvarozásba újonnan belépőknek
- pályahasználati díjfizetés támogatása az egész EU-ban egységesen
…a pályavasutaknak:
- legyen szabad a pálya a tehervonatok előtt
- a tehervonatok legyenek előnyben a késett személyvonatokkal szemben
- a pályaépítések ne lassítsák a forgalmat
- határállomási megállások megszüntetése
- több tartalék kapacitás az európai hálózaton
- térben és időben széthúzott pályaépítések helyett időben és térben koncentrált, előre meghirdetett építési beavatkozások a pályán
- építési területenként legalább egy terelőútvonal kijelölése
- minden központi fővonal esetén előkészített terelő útvonal
- az építési beavatkozások harmonizálása teherforgalmi korridorok esetében
- a vasútépítési közbeszerzéseknél az építés közben fenntartható sebességnek és a határidőnek döntő szerepet kell játszania
- nagy sebességű vasútvonalak alkalmassá tétele teherforgalomra
- többvágányú vonalakon a biztosítóberendezéseket alkalmassá kell tenni a vágányváltással zajló forgalom kezelésére, elfogadható blokktávolságokkal
…a vontatásnak:
- befektetés a tartalék erőforrásokba
- a megszokottnál korábbi beavatkozás a vontatási programba, amennyiben a pályaépítés lefolyása ezt indokolttá teszi
- rögzített menetvonalat csak kivételes esetben lehessen lemondani
- neuralgikus hálózati pontokon pótszemélyzetnek és helyettesítő járműveknek kell rendelkezésre állnia, hogy késés esetén haladéktalanul továbbíthatók legyenek a szerelvények
- hétvégi többlet menetvonal előkészítése a vonat- és kocsifordák szabályozott helyreállítása érdekében
- üzemzavar esetén a megszokottnál gyorsabb újraindulás
- a minimumszolgáltatásra vonatkozó felelősség növelése, időtálló minőségbiztosítás bevezetése erre az esetre.
MITTWOCH, 5. JANUAR 2022 DVZ N0 1 7
Az írás a kétheti Magyar Vasút lapban jelent meg, amely a vasúti szektor első számú vasútgazdasági lapjaként naprakészen tájékoztatja olvasóit a vasúti ágazat híreiről, és javítja a szektor reputációját a döntéshozók és a széles közvélemény körében. Az olvasók rálátnak arra a közös építkezésre, amelynek célja egy tisztább közlekedési rendszer kialakítása. Aktuális információkkal, a döntéshozók és valamennyi érintett, valamint a vasút iránt érdeklődő olvasók hiteles, objektív, naprakész tájékoztatásával segít a lap az eligazodásban a vasúti piacon.
A minden páratlan hét csütörtökén megjelenő lap az alábbi terjesztőknél érhető el: http://bit.ly/MagyarVasut
Előfizetés és további információ: hungrail@hungrail.hu