Budapest, 2022. 01. 20. – Magyar Vasút

A kombinált szállítás nem csak Németországban sikertörténet. De most létének talán legnagyobb kihívásával kerül szembe: hirtelen mindenki vasúton akar szállítani.

hirdetés

Idén eldől, hogy sikerül-e a nagy ugrás. Az üzemeltetők a célt szem előtt tartó javaslatai…

…a politikának:

  • tárolóvágányok ingyenes használata (párhuzamosan szabad parkolóhelyek a tehergépjárműveknek)
  • a villamos vasúti vontatás általános támogatása (párhuzamosan az alternatív hajtású tehergépjárművek útdíjának eltörlése)
  • elektromos hálózatok infrastruktúra-használati díjának eltörlése
  • vasúti teherszállítás esetén az energiaadó megszüntetése
  • a nem villamosított vasútvonalak pályahasználati díjának megszüntetése (ezzel az alternatív útvonal választásának támogatása)
  • azonnali támogatások hibrid meghajtású mozdonyok beszerzésére (például rövidített amortizációs időszak megállapítása)
  • pénzügyi bónuszrendszer kialakítása a kombinált fuvarozásba újonnan belépőknek
  • pályahasználati díjfizetés támogatása az egész EU-ban egységesen

…a pályavasutaknak:

  • legyen szabad a pálya a tehervonatok előtt
  • a tehervonatok legyenek előnyben a késett személyvonatokkal szemben
  • a pályaépítések ne lassítsák a forgalmat
  • határállomási megállások megszüntetése
  • több tartalék kapacitás az európai hálózaton
  • térben és időben széthúzott pályaépítések helyett időben és térben koncentrált, előre meghirdetett építési beavatkozások a pályán
  • építési területenként legalább egy terelőútvonal kijelölése
  • minden központi fővonal esetén előkészített terelő útvonal
  • az építési beavatkozások harmonizálása teherforgalmi korridorok esetében
  • a vasútépítési közbeszerzéseknél az építés közben fenntartható sebességnek és a határidőnek döntő szerepet kell játszania
  • nagy sebességű vasútvonalak alkalmassá tétele teherforgalomra
  • többvágányú vonalakon a biztosítóberendezéseket alkalmassá kell tenni a vágányváltással zajló forgalom kezelésére, elfogadható blokktávolságokkal

…a vontatásnak:

  • befektetés a tartalék erőforrásokba
  • a megszokottnál korábbi beavatkozás a vontatási programba, amennyiben a pályaépítés lefolyása ezt indokolttá teszi
  • rögzített menetvonalat csak kivételes esetben lehessen lemondani
  • neuralgikus hálózati pontokon pótszemélyzetnek és helyettesítő járműveknek kell rendelkezésre állnia, hogy késés esetén haladéktalanul továbbíthatók legyenek a szerelvények
  • hétvégi többlet menetvonal előkészítése a vonat- és kocsifordák szabályozott helyreállítása érdekében
  • üzemzavar esetén a megszokottnál gyorsabb újraindulás
  • a minimumszolgáltatásra vonatkozó felelősség növelése, időtálló minőségbiztosítás bevezetése erre az esetre.

MITTWOCH, 5. JANUAR 2022 DVZ N0 1 7

 

Az írás a kétheti Magyar Vasút lapban jelent meg, amely a vasúti szektor első számú vasútgazdasági lapjaként naprakészen tájékoztatja olvasóit a vasúti ágazat híreiről, és javítja a szektor reputációját a döntéshozók és a széles közvélemény körében. Az olvasók rálátnak arra a közös építkezésre, amelynek célja egy tisztább közlekedési rendszer kialakítása. Aktuális információkkal, a döntéshozók és valamennyi érintett, valamint a vasút iránt érdeklődő olvasók hiteles, objektív, naprakész tájékoztatásával segít a lap az eligazodásban a vasúti piacon.

A minden páratlan hét csütörtökén megjelenő lap az alábbi terjesztőknél érhető el: http://bit.ly/MagyarVasut

Előfizetés és további információ: hungrail@hungrail.hu

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT