Levélben fordult az ITM-hez a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület mint az Innovációs és Technológiai Minisztérium stratégiai partnerségi megállapodással rendelkező szervezete, a RID 4/2021 multilaterális megállapodás mielőbbi aláírását javasolva Magyarország részéről a vasúti szektor versenyképességének szem előtt tartása érdekében.

A RID 2021-ben sajnálatos módon az UN ajánlásokhoz való harmonizáció okán bevezetésre került a legalább 40% butadiént tartalmazó szénhidrogén keverékek UN1010 azonosító számhoz történő hozzárendelése. A 40 százalékos határ bevezetésével az európai petrokémiai ipar és a vasúti szervezetek soha nem értettek egyet, és nem is támogatták ennek bevezetését. Az UN ajánlásokban is csak a századfordulón, 2001-ben történt ez meg, az Amerikai Egyesült Államok javaslatára. Ma már világosan látszik az ezen előírás előtt álló változás, hogy a megfelelő szállítási feltételeket lehessen biztosítani a vasúti tartálykocsis fuvarozásban. A magyar petrokémiagyártóknak és a szektorban működő vasúti fuvarozóknak ugyancsak gondot okoz a legalább 40 százalékos határ bevezetése. Indokolt a szektor zavartalan működése érdekében megoldást találni addig, amíg a RID előírásait nem módosítják. A 2021. 05. 25-én Hollandia által megnyitott RID 4/2021 multilaterális megállapodást eddig Hollandián kívül már Belgium, Németország, Csehország, Olaszország és Svájc is aláírta.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium stratégiai partnerségi megállapodással rendelkező szervezeteként a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület levélben fordult az ITM-hez. A Tóth Péter közlekedésért felelős helyettes államtitkár úrnak címzett levélben a HUNGRAIL a RID 4/2021 multilaterális megállapodás mielőbbi aláírását javasolja Magyarország részéről, a vasúti szektor versenyképességének szem előtt tartása érdekében.

További információ: hungrail@hungrail.hu

Fotó: HUNGRAIL

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT