Folytatódtak az egyeztetések a veszélyes áruk szállításának ellenőrzését és szankcionálását szabályozó kormányrendeletek módosításáról. A BM-OKF augusztus derekén egyeztetésre hívta a HUNGRAIL-t két másik szakmai szervezet képviselőjével együtt, amelynek keretében áttekintették a korábbi egyeztetéseken megfogalmazott módosító javaslatokat.

Az egyeztetésen a HUNGRAIL indítványára részt vett a Vasútipályakapacitás-Elosztó (VPE) Kft.-is, mivel a módosító javaslatok egy része az idén márciustól élesben működő, egycsatornás vasúti veszélyesáru bejelentő rendszer működését érinti. Az egyeztetéseket a HUNGRAIL részéről dr. Sárosi György, a veszélyesáru munkacsoport vezetője vezeti, aki világos, Hódosi Lajos ügyvezető igazgatóval közösen képviselt stratégiát fogalmazott meg a megbeszélést megelőzően a veszélyesáru teherfuvarozásban érdekelt vállalatokkal történt egyeztetést követően:

  1. Az e-vasúti veszélyesáru bejelentő rendszerrel kapcsolatos módosító javaslatok csak olyan jellegűek lehetnek, amelyek összhangban vannak az eredeti céllal, azaz csökkentik a vasúti társaságok bírság és adminisztrációs terheit;
  2. A COVID-19 világjárvány okozta nehézségeket, amelyekkel a vasútvállalatok és megbízóik küzdenek, nem szabad semmilyen indokolatlan szigorítással, bírságemeléssel, bürokratikus akadállyal súlyosbítani, mivel jelenleg Magyarország kormánya gazdaságvédelmi akciótervén keresztül azon dolgozik, hogy a vállalatok terheit csökkentse, ezért ezzel ellentétes intézkedések nem elfogadhatók.
  3. Elfogadhatatlanok az olyan módosító javaslatok, amelyek esetlegesen nemzetközi jogba ütköznek, hiszen ez ellentétes azon kormányzati céllal, miszerint Magyarország vasúti tranzitszerepét erősíteni kell és az ezeknek való megfelelés a gyakorlatban nem lehetséges.

A HUNGRAIL az előzőekben megfogalmazott stratégiája egybecseng azzal az ágazati javaslattal is, amelyet az Egyesület több szakmai szervezettel együtt fogalmazott meg, és a Magyar Szállítmányozók Szövetségének koordinálásával eljuttatták azt az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a Belügyminisztérium és a Külgazdasági Minisztérium részére.
A szakmai oldal határozott, átfogó álláspontja az újraszabályozásról: a logisztika jelenlegi piaci helyzetében félő, hogy a nehezítések következményeként a megrendelők hazánkat elkerülő útvonalakat keresnének.

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT