A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület és a VAPE Vasúti Pályahasználók Egyesülete tagjainak képviselete érdekében közösen fordult a Technológiai és Ipari Minisztérium Vasúti Hatósági Főosztályához, hogy az F1 és F2 „nagyvasúti” utasítások és a Saját Célú Vasúti Pályahálózatok Szolgálati Utasításának 2. sz. módosításának egyszerre történő bevezetését kérje.

hirdetés

Az egyesületek információi szerint a Saját Célú Vasúti Pályahálózatok Szolgálati Utasításának 2. sz. módosítását 2022. november 1-jével tervezik hatályba léptetni, miközben az ezen utasítás alapjául szolgáló F1 és F2 utasítások bevezetésére várhatóan 2023. április 1-jén kerülne sor. Vannak olyan tartalmi elemek, amelyek mindkét utasításban szerepelnek, amelyek jogszerű alkalmazásához célszerű lenne ezeket egyszerre bevezetni. Ellenkező esetben, egymásnak ellentmondó szabályozások egy időben való alkalmazását kellene teljesíteni a saját célú vasúti pályahálózaton és a MÁV és GYSEV hálózatán is tevékenységet folytató vasúti társaságoknak.

A jogi ellentmondáson felül problémát jelent az is, hogy mivel az F1 és F2 utasítok módosításaival kapcsolatos oktatások és vizsgáztatások jelenleg is zajlanak – nagymértékű oktatói erőforrásokat lekötve –, így jó eséllyel nem is hajtható végre a Saját Célú Vasúti Pályahálózatok Szolgálati Utasítást oktató és használó személyzet képzése és vizsgáztatása 2022. november 1-jéig. Az oktatók tekintetében még több mint 1500 fő oktatása és képzése meg sem valósult, a személyzet képzése pedig csak ezt követően indulhat el.

A fentiek tükrében a VAPE és HUNGRAIL fontosnak tartja, hogy a két utasítás bevezetése egyszerre történjen meg, a közös javaslatban a 2023. április 1-jei dátumot jelölték meg az egyesületek.

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT