Elkészült a vasúti pálya Szeged és Röszke között, így augusztus elsején megindulhatott a teherforgalom. Első körben a tehervonatok mindennap 18 és 8 óra között járhatnak. Naponta átlagosan 10-12 tehervonat közlekedik, egyelőre 40-60 km/órás sebességgel. A HUNGRAIL folyamatosan figyeli az eseményeket és egyeztet a tagvállalatokkal a tapasztalatokról.

hirdetés

Az előzetes tervek szerint halad a Szeged–Röszke (136-os) vasútvonal felújítása tagvállalatunk, a MÁV Zrt. beruházásában. Július végéig a teljes vonalon kiépítették a vasúti pályát, az ütemtervnek megfelelően a vágányok, a váltók és a szükséges építmények is elkészültek. Így augusztus elsején az esti órákban újra megindulhatott a teherforgalom. Az első tehervonat a szintén tagvállalati körünkbe tartozó Rail Cargo Hungaria 20 kocsiból álló 1100 tonnás szerelvénye volt, amely 40 darab többféle árucikkel telerakott konténert szállított.

A beruházás teljes befejezéséig – tervezetten 2023 őszéig – egyelőre csak korlátozottan, éjszakai tehervonat-közlekedés lehetséges: a tehervonatok mindennap 18 és 8 óra között járhatnak, maximum 40-60 km/órás sebességgel. A felújítás végéig tervezik az összes átjáró fény- és félsorompós biztosításának kiépítését, új biztosítóberendezés, távközlés létesül, átépülnek a keresztező és párhuzamos utak, illetve Röszke állomás is teljesen megújul.

A HUNGRAIL folyamatosan figyeli a forgalommal és a beruházással kapcsolatos fejleményeket, egyeztet a tagvállalatokkal a tapasztalatokról, felmerülő kérdésekről. Az egyesület sikeresnek könyveli el a felkészülést, eddig még nem merült fel szakmai érdekvédelmi teendő. A HUNGRAIL sikeres közlekedést kívánt minden érintett vasúttársaságnak.

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT