Milyen fejlesztéseket tervez a közlekedésért felelős tárca, amely megalapozhatja a vasúti személyszállítás szerepét az egyéni, közúti közlekedéssel szemben? A személyszállítás soha nem látott esély előtt áll, ehhez azonban vonzó, tervezhető és megbízható szolgáltatást kell nyújtani. Kifogástalan járműpark és utasfókuszú szemlélet szükséges. A célok megvalósítása azonban nem megy a vasutas munkavállalók nélkül, akik biztosítják az emberek közlekedését a munkahelyekre, iskolákba. Komoly hangsúlyt kell fektetni a képzések megújításra, a vasutas hivatás vonzóvá tételére. A III. szekció eladói Dr. Homolya Róbert ügyvezető igazgató, STADLER Trains Magyarország Kft. képviseletében, Keresztes Péter vezérigazgató, a MÁV-START Zrt. képviseletében, valamint Stánicz János ügyvezető igazgató, a MÁV VAGON Kft. képviseletében.

A MAGYAR VASÚT 2022 Konferencia # Valtsvasutra – Valóban versenyképes lehet a személyszállítás? címet viselő III. Szekciójának első előadója Dr. Homolya Róbert ügyvezető igazgató, STADLER Trains Magyarország Kft. képviseletében előadását azzal kezdte, hogy „Lehet versenyképes a vasúti személyszállítás? Mi más lehetne az?” A fenntarthatóság és karbonkibocsátás csökkentése előtérbe került a vasútnál is. A piac erre reagál és keresi a megfelelő megoldásokat. A technológiák jó ideje rendelkezésre állnak. Hidrogén és akkumulátoros vonatok érkeznek egyenesen Szolnokról. Néhány új megoldást hozott példának, kitért a hidrogén FLIRT, az AKKU FLIRT, a Trimodális FLIRT és az akkus metró típusú járművekre. Kifejezte azt, hogy mennyire büszke lehet a szakma arra, hogy a Stadler Szolnoki üzemében világújdonságnak számító főalkatrészt is gyártjanak. Továbbra is a legzöldebb, leghatékonyabb, legenergiahatékonyabb közlekedési mód a vasút. A vasúti közlekedésnek az egyéni közlekedéssel szemben kell versenyképesnek lennie. Energiagazdálkodás szempontjából a hatékonyságot szárazföldön a vasút tudja biztosítani.

A MAGYAR VASÚT 2022 Konferencia versenyképes vasút kérdéskörét vizsgáló III. Szekció második előadója Keresztes Péter vezérigazgató, a MÁV-START Zrt. képviseletében. Előadásában beszélt az idei balatoni szezonban a vasúton történő kerékpárszállítás sikeréről, valamint kitért a vontató- és vontatott járműállomány aktuális helyzetéről, átlagos életkorukról, állapotukról, valamint a MÁV-START jelenlegi járműflottája által biztosított szolgáltatásokról. A versenyképességhez a járműflottát mindenképpen javítani szükséges, a MÁV-START ezen dolgozik partnereivel. A szolgáltatási területen üdvözölte az Országos Közlekedésszervező létrejöttét és kifejezte bizakodását abban a tekintetben, hogy ezzel a lépéssel a közösségi közlekedés szolgáltatási színvonala emelkedni fog. A versenyképességhez az energiakérdést is rendezni kell a járműflotta területén. Az energiahatékonysági, energiatudatossági kérdések rendkívül fontosak a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. számára – zárta előadását Keresztes Péter.

A MAGYAR VASÚT 2022 Konferencia # Valtsvasutra – Valóban versenyképes lehet a személyszállítás? címet viselő III. Szekciójának harmadik előadója Stánicz János ügyvezető igazgató, a MÁV VAGON Vasútijármű Gyártó és Javító Kft. képviseletében. Előadásában részletesen beszámolt arról a széles palettáról, amellyel a Társaság rendelkezik vasúti gyártás és javítás terültén. A fejlesztések fontosak, hiszen a személyszállító vállalatnak a legnagyobb értéke a személyszállító vonat. Stánicz János beszélt arról az értékről, amelyet az a szakmai kompetencia jelent, amely jelen van a MÁV VAGON Kft-nél. A tudás versenytényező. Nagyon fontosnak tartja a tudásátadást, integrált tudástár, tudássziget kialakítását, a generációk közötti tudásátadást, az idősebb és a fiatalabb korosztályok közötti párbeszédet.

<<<Vissza

 

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT