A II. Szekció második előadása Kövesdi Szilárd elnök-vezérigazgató (GYSEV Zrt.) részéről hangzott el. Jelenleg globális kihívások mellett kell működnünk. A Magyar Kormány elkötelezett a vasúti szektor mellett. A célok a jelenlegi helyzetben sem változtak meg, hiszen például az Európai Zöld Megállapodás alapján 2050-re 90%-kal kell csökkenteni a károsanyag kibocsátását.
A GYSEV stratégiája, hogy minőségi szolgáltatásával meghatározó szereplő legyen a térségi személyszállítás megújításában. A fejlesztések megvalósítása nehéz folyamat, a működés optimalizálására és az ellenállóképesség erősítésére törekszik a GYSEV Zrt., és üdvözölte az Országos Közlekedésszervező megalakulását, saját működési területén az ütemes menetrend kialakításában együttműködésről biztosította a vasúti szektort.

A szekció harmadik előadója Vanya László, a V-Híd Cargo Zrt. vezérigazgatója volt. Előadásában a vasúti kivitelezéseket járta körbe, az általuk végrehajtott évente átlagosan 100 vágánykilométer vasútépítést. Jelenlegi projektjeik közül kiemelte a Szeged-Röszke vasútvonal felújítását, a Ferencváros-Kelenfölt Déli Körvasút projektet és a Soroksár-Kelebia (Budapest-Belgrád) vasútvonal projektet. Beszédében kitért a vasútépítés részleteire, többek között szó esett arról a többszáz km sínre, többezer vasúti aljzatra, amelyek kibontásra kerülnek. Ezek elszállításáról gondoskodni kell, ez egy komoly logisztikai feladat, közúton, vasúton egyaránt. Javaslatot tettek az újrahasznosításra, a helyben történő ledarálást követően, majd beépítést követően nincs szükség az elbontott anyagok esetében szállítási kapacitásra. Kifejtette, mennyire fontos az, hogy minden beszállító „óramű pontossággal” teljesítsen, hiszen vágányzári időkben zajlanak a munkálatok.

Megnövekedett a tranzitforgalom Magyarországon, ezért 2020-ban elkezdték létrehozni azt a szállítási vasúti kapacitást, amellyel kiszolgálhatják a vasútépítést. A Társaság a dízelkapacitás bővítésének irányába indult el. Bizonyos, hogy a vasúti szállítás Európában és Magyarországon erősödni fog hosszú távon. „Célunk egy hazai vasúti teherszállítási vállalat felépítése.” – zárta előadását Vanya László vezérigazgató.

A MAGYAR VASÚT 2022 Konferencia A vasútfejlesztés évtizede – A jelenlegi működési környezet hogyan befolyásolja a fejlesztéseket? címet viselő II. Szekciójának negyedik előadója Balogh Zsuzsanna, a TRENECON Tanácsadó és Tervező Kft. ügyvezető igazgatója volt. A TRENECON elkötelezett a modern és fenntartható vasút mellett, ezért tudásbázisuk három fő pillérét mélyreható mérnöki, környezetvédelmi szakértői és közgazdasági ismereteik jelentik. Ezek együttes jelenlétét meghatározónak látják abban a munkában, amelyet a szakpolitikai dokumentumok és a fejlesztési programok kidolgozásában, valamint az infrastrukturális fejlesztések előkészítésében végeznek. Balogh Zsuzsanna elmondta, hogy nagy hangsúlyt fektetnek az ütemezés kérdéskörére, a forgalmi és menetrendi modellek előkészítésére, a pénzügyi modellek készítésére valamint a szegmensek részletes vizsgálatára. Előadását azzal a gondolattal zárta, amely szerint a hangsúly a közös gondolkodáson van a jelenlegi helyzetben, amelyet pozitívan a „vasút esélyének” értékelt.

<<<Vissza

 

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT