A nyár derekán jelent meg a kormányhatározat az egy, vagy néhány vasúti kocsit kitevő szállítmányok sínen történő, környezetkímélő továbbításának támogatásáról. A kormány szándéka szerint a 2021 és 2025 között összesen csaknem harmincmilliárd forint segíti ennek az üzletágnak a megmaradását, stabilizációját, optimális esetben bővülését.
A program, azon túl, hogy segíti a hazai kis- és középvállalatokat, illetve a stratégiai jelentőségű nagyvállalatokat, zöld szempontból is kiemelten fontos: ha ezek a tolatós menetek elmaradnak, akkor kamionokkal szállítják majd az érintett árumennyiséget, így terhelve a környezetet és a közúthálózatot.
A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület, mint az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) stratégiai megállapodással felruházott szervezete felkérést kapott, hogy vegyen részt az egyeskocsi-forgalom támogatás engedélyezéséhez szükséges folyamatok előkészítésében, és aktívan működjön közre az engedélyeztetési szakaszban.
Szeptember elején magasabb fokozatba kapcsolt a projekt. Mivel a támogatás forrása felerészben zöld forrásból érkezik, a HUNGRAIL megkezdte az egyeztetést az ITM energia- és klímapolitikáért felelős államtitkárságával. Az uniós forrás megszerzéséhez szükséges támogatási program is készül, illetve megkezdődött az egyeskocsi-forgalom teljesítményméréséhez és elszámolásához szükséges informatikai rendszerek fejlesztése a pályahálózat-működtető és pályakapacitás-elosztó szervezeteknél. Tagvállalatait részletekről szeptember 3-án tájékoztatta HUNGRAIL a dr. Farkas Gyula és Urvald Krisztián által vezetett egyeskocsi munkacsoport keretein belül. A támogatási program tervezetét és kapcsolódó dokumentumokat tervezetten szeptember 25-én terjeszti fel az egyesület az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak.

kép forrása: Vörös Attila / iho.hu

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT