Egyesületünk tavasszal újjáalakította az iparvágány munkacsoportját, és áprilistól „Last Mile” néven, kibővített tevékenységi területtel kezdte meg a munkát. Az ipari létesítmények vasúti hozzáférése iparvágányokon keresztül történhet, melyek helyzete historikus okokból igen sokszínű, ez pedig kihatással van arra is, hogy ki és milyen intézkedéseket foganatosíthat. Így első lépésben fontos megismerni a használók, tulajdonosok tapasztalatait, szempontjait, terveit. Ennek érdekében a munkacsoport egy széles körű online kérdőíves adatgyűjtést végez, ami kiegészül személyes mélyinterjús megkérdezésekkel is. Utóbbi kutatási munkára dr. Bíró Tamást kérte fel Egyesületünk, aki az év második félévében végzi a kutatási tevékenységet.

Miért fontos ez?

A vasút versenyképessége szempontjából kulcskérdés az „utolsó kilométerek” (last mile) kezelése. Az iparvágányok létesítése, fejlesztése és hosszú távon történő, tervezhető fenntarthatósága a teljes vasúti árufuvarozási lánc szempontjából jelentős, hiszen a vasúton belül az iparvágányokkal valósítható meg a „háztól házig” szállítás, az ipari területek bekapcsolása a vasúti hálózatba. A munkacsoport az „utolsó kilométer” problémáira való összehangolt, egységes megoldáskeresését célozza meg annak érdekében, hogy a vasúti szállítás minél hozzáférhetőbbé váljon, ehhez minél több iparvágány vegyen részt aktívan a vasúti vérkeringésben.

Bíró Tamás és Hódosi Lajos

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT