Mivel a koronavírus-járvány miatt jóval kevesebb ember utazik a korábbinál, ezért az egyes vasúttársaságok is léptek.

Ausztria: a kormány március 11-én bólintott rá az Olaszország és Ausztria közötti nemzetközi vonatok leállítására. Az Olaszország és Németország viszonylatában közlekedő vonatok pedig kizárólag megállás nélkül mehetnek át Ausztrián. Az elővárosi és regionális vonatok csak a határállomásig mennek. Az ÖBB végül március 23-án nemzetközi vonatainak többségét leállította.

Belgium: az SNCB az ingázók számának megcsappanása miatt csökkentette a csúcsidőben közlekedő járatok számát. A nagysebességű Thalys-vonatok száma is kevesebb, de továbbra is járnak az Egyesült Királyság, Belgium, Hollandia és Németország között.

Bulgária: a BDZ teljesen leállította a személyszállító vonatokat.

Csehország: március 14-étől a kormány megtiltotta a határokon átlépő vasúti utasszállítást. A nemzetközi vonatok csak a belföldi szakaszokon közlekedhetnek. A Leo Express magánvasút március 23-áig 75 százalékkal csökkentette járatai számát.

Dánia: a DSB jegyeladásai hetven százalékkal estek vissza, az elővárosi és a távolsági utasok is jócskán elmaradnak. A német és a svéd határ lezárása miatt a nemzetközi járatok számát csökkentette a DSB.

Egyesült Királyság: a nagysebességű Eurostar-járatoknak mindössze 12 százalékát hagyták meg. Egyes belgiumi, hollandiai és németországi járatok megmaradtak az üzleti utazási igények miatt.

Észtország: az Elron március 20-ától felfüggesztette az oroszországi nemzetközi járatokat.

Fehéroroszország: a Belarusz Vasút (BC) felfüggesztette az oroszországi nemzetközi járatokat.

Franciaország: mindössze hét százalékra redukálta március 27-étől a kormány a TGV-k számát. Mindössze negyven szerelvény jár, átlagosan 12 százalékos kihasználtsággal. A felső foglalási határ ötven százalék. A Thello-vonatok április 15-éig nem járnak, az intercityknek is mindössze hét százaléka közlekedik. A Transilien-vonatok 31 százaléka üzemel. A regionális TER szolgáltatás gyakorlatilag leállt, a kihasználtság maximum öt százalékos. A Spanyolországba tartó nagysebességű járatokat május 5-éig leállították.

Horvátország: a HZPP teljesen leállította a nemzetközi forgalmat. A belföldi vonatok menetrend szerint közlekednek.

Lengyelország: a PKP valamennyi nemzetközi járatát felfüggesztette.

Magyarország: a MÁV-Start az egyes országok által elrendelt határzárak érvénybe lépésével párhuzamosan állította le a nemzetközi vonatok kilépését, majd március 30-ával azok jó részének megmaradt belföldi részét is.

Németország: április 30-áig a DB leállította a Berlin és Varsó közötti nemzetközi járatokat, de Amszterdamba sem lehet utazni legalább április 19-éig. A távolsági vonatok számát csökkentették, az ICE-k kapacitását pedig a felére fogták vissza. A DB Regio törölte az Ausztriába, Csehországba és Lengyelországba átjáró regionális vonatait.

Norvégia: március 16-a óta nem léphetnek be az országba azok a külföldiek, akik nem ott dolgoznak. Továbbá a külföldről érkező utasoknak kötelezően 14 napos karanténba kell vonulniuk.

Olaszország: az FS vonatai nem állnak meg azokon az állomásokon, amelyek környékén szigorúbb karanténszabályokat vezettek be. A Franciaországba és Ausztriába járó nemzetközi vonatokat leállították, a Svájcba tartók számát a negyedére csökkentették. A súlyosan fertőzött régiókban húsz százalékra redukálták a járatok számát, Lombardiában az elővárosi vonatoknak csak a fele közlekedik. A nagysebességű járatok száma országszerte csökkent.

Oroszország: a Szövetségi Vasúti Közlekedési Hatóság korlátozta a személyvonatok közlekedését néhány kínai és észak-koreai határátmenetnél. Az Azerbajdzsánba, Észtországba, Fehéroroszországba és Finnországba tartó járatok közlekedését felfüggesztették.

Portugália: a CP március 17-ével felfüggesztette minden nemzetközi járatát.

Románia:  a CFR Calatori utasainak száma a negyedére csökkent.

Spanyolország: az Euskotren leállította a nemzetközi forgalmat. Az utasmennyiség hetven százalékkal esett vissza. A menetrendben a nyári menetrendre váltottak, a csúcsidei járatok korlátozása nélkül.

Svájc: március 19-ével ideiglenes menetrend lépett életbe, ezzel jelentősen csökkentették a járatok számát: törölték a csúcsidei pluszvonatokat és az éjszakai járatokat, továbbá leállítottak vagy részben töröltek több belföldi távolsági, regionális és elővárosi vonatot.

Svédország: huszonöt százalékkal csökkentette járatai számát az SJ. A koppenhágai és oslói közvetlen vonatokat leállították.

Szlovákia: a ZSSK felfüggesztette nemzetközi járatait. A belföldi menetrendben a szombati napra érvényes menetrend lépett életbe, mely körülbelül negyven százalékos csökkentést jelent. Pozsony és Kassa között négy pár intercityt leállítottak, az egyébként 12–13 kocsis gyorsvonatok pedig ötkocsis szerelvényekre zsugorodtak; a vagonweb szerint a meghagyott Pozsony-Kassa gyorsok mindegyike öt kocsival (1. osztály + 1 többcélú termes + 2 termes + 1 kupés) forog.

Szlovénia: az SZ a teljes belföldi és nemzetközi vasúti személyszállítást leállította.

Ukrajna: minden nemzetközi határátlépést leállított az UZ. A kormány karanténszabályai nyomán a belföldi személyforgalom is leállt.

forrás: UIC, iho.hu
fotó: Transilien vonatok Longueville állomáson, Wikipédia

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT