Folytatódtak az egyeztetések a veszélyes áruk szállításának ellenőrzését és szankcionálását szabályozó kormányrendeletek módosításáról. A BM-OKF augusztus derekén egyeztetésre hívta a HUNGRAIL-t két másik szakmai szervezet képviselőjével együtt, amelynek keretében áttekintették a korábbi egyeztetéseken megfogalmazott módosító javaslatokat.
Az egyeztetésen a HUNGRAIL indítványára részt vett a Vasútipályakapacitás-Elosztó (VPE) Kft.-is, mivel a módosító javaslatok egy része az idén márciustól élesben működő, egycsatornás vasúti veszélyesáru bejelentő rendszer működését érinti. Az egyeztetéseket a HUNGRAIL részéről dr. Sárosi György, a veszélyesáru munkacsoport vezetője vezeti, aki világos, Hódosi Lajos ügyvezető igazgatóval közösen képviselt stratégiát fogalmazott meg a megbeszélést megelőzően a veszélyesáru teherfuvarozásban érdekelt vállalatokkal történt egyeztetést követően:
- Az e-vasúti veszélyesáru bejelentő rendszerrel kapcsolatos módosító javaslatok csak olyan jellegűek lehetnek, amelyek összhangban vannak az eredeti céllal, azaz csökkentik a vasúti társaságok bírság és adminisztrációs terheit;
- A COVID-19 világjárvány okozta nehézségeket, amelyekkel a vasútvállalatok és megbízóik küzdenek, nem szabad semmilyen indokolatlan szigorítással, bírságemeléssel, bürokratikus akadállyal súlyosbítani, mivel jelenleg Magyarország kormánya gazdaságvédelmi akciótervén keresztül azon dolgozik, hogy a vállalatok terheit csökkentse, ezért ezzel ellentétes intézkedések nem elfogadhatók.
- Elfogadhatatlanok az olyan módosító javaslatok, amelyek esetlegesen nemzetközi jogba ütköznek, hiszen ez ellentétes azon kormányzati céllal, miszerint Magyarország vasúti tranzitszerepét erősíteni kell és az ezeknek való megfelelés a gyakorlatban nem lehetséges.
A HUNGRAIL az előzőekben megfogalmazott stratégiája egybecseng azzal az ágazati javaslattal is, amelyet az Egyesület több szakmai szervezettel együtt fogalmazott meg, és a Magyar Szállítmányozók Szövetségének koordinálásával eljuttatták azt az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a Belügyminisztérium és a Külgazdasági Minisztérium részére.
A szakmai oldal határozott, átfogó álláspontja az újraszabályozásról: a logisztika jelenlegi piaci helyzetében félő, hogy a nehezítések következményeként a megrendelők hazánkat elkerülő útvonalakat keresnének.