Budapest,  2021. 06. 23.  – Világgazdaság

Korszerű villany-hibrid (akkumulátoros) mozdonyokkal erősít a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH). A Világgazdaság másfél éve számolt be arról, hogy a társaság a hazai és a nemzetközi vasúti árufuvarozás feladataira optimalizált mozdonyokat rendelt a legnagyobb kínai vasútijármű-gyártótól, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd.-től: két tolató- és két vontatóeszköz beszerzését kezdeményezte. A megbízást az RCH végső anyavállalata, az osztrák ÖBB és a kínai vasúttársaság által tavaly indított kutatás-fejlesztési megállapodás alapozta meg. A mozdonyok az akkori hír szerint négy évre szóló bérleti konstrukció­ban kerülnek az RCH-hoz, a megállapodás meghosszabbítható, de a mozdonyok meg is vásárolhatók. Az RCH-nak opciója van további 20 + 20 mozdony megrendelésére. Mozdonybérlésre egyébként az RCH két éve 11,7 milliárd forintot költött, tavaly semennyit sem. A négy kínai mozdonyból két vontató már elkészült, európai tesztelésük februárban kezdődött, és hamarosan érkezik az első tolatómozdony is.
A CRRC neve egyre ismerősebb a hazai gazdaságban: a társaság euró­pai leányvállalatának vezérigazgatója, Csen Csiang március végén írt alá szándéknyilatkozatot Csomós Norberttel, a záhonyi ipari és logisztikai park fejlesztéséért felelős Celiz konzorcium vezetőjével arról, hogy cége beszállna a magyarországi vasútfejlesztésbe.
Két hónappal korábban a kínai CRRC Csangcsun vezetése állapodott meg – egyelőre szintén csak szándéknyilatkozat szintjén – a MÁV Zrt.-vel és a MÁV-Start Zrt.-vel mellékvonali motorvonatok gyártásáról. A munka elsősorban a Szolnoki Járműjavítóban folyna. (A CRRC Corporation Limited és a China Railway International Co. Ltd. emellett közösen gondoskodna akár 200 kilométer per órás sebességgel közlekedő gyorsvonatokról a felújítandó Belgrád–Újvidék–Budapest vonalra.)

Lítiumion akkumulátorral
Honlapján a gyártó kiemeli, hogy az RCH-nak gyártott, több áramnemű mozdonyok az első elektromos mozdonyok lesznek Európában, amelyeket árufuvarozásra optimalizáltak. Tolatómozdonyként működtethetők nem villamosított hálózatokban, és lítiumion akkumulátorral üzemelnek.

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT