A teherfuvarozó vasúttársaság 2030-ig huszonötmillió kamionszállítmányt terelne át vasútra a német utakról. Ez a szám megegyezik a piaci részesedés tervezett növekedésével: a németországi vasúti árufuvarozás jelenlegi 19 százalékos arányát 25 százalékra tornászná fel a DB Cargo.

A cég vezérigazgatója, Sigrid Nikutta szerint a szállítási mennyiségek növelése érdekében többek között hozzáférhetőbbé kell tenni a vasúti árufuvarozást az áruszolgáltatók számára. A DB Cargo már rendelkezik házon belüli digitális eszközökkel az új célok megvalósításához, ilyen például a Link2Rail foglalási rendszer. Növelni kell a szolgáltatási és a megbízhatósági szintet is. Továbbá az árukat teherautókkal kell elszállítani a termelőktől, ha nem rendelkeznek vasúti hozzáféréssel. A jövőben a teherautó-vezetőknek mindig készenlétben kell majd lenniük a következő fuvar elszállítása érdekében. Egy újabb lépés kell, hogy legyen a vasúti fuvarok számának jelentős növelése a főbb árufuvarozási folyosókon.

Ennek érdekében a DB Cargo még gyakoribb szállítási lehetőségeket – napi négyet – tervez kínálni idén év végétől a rotterdami és antwerpeni kikötők, valamint a dél-németországi hátország között. A hamburgi kikötő és Köln, valamint a Berlin és a Ruhr-vidék közötti tehervonatok számát is növelnék. A DB Cargo megfelelő szállítási kapacitással rendelkezik a jelenlegi mennyiségek megháromszorozásához. Azért is szükséges a kapacitás növelése, hogy az aktuális teherszállítási hálózat több veszteséges évet követően újra nyereséges legyen.

forrás: railfreight.com, iho.hu
fotó: Nagyratörő terveket szövöget a DB

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT