A vezető hazai vasúti áruszállító, a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) adózás utáni vesztesége 2019-ben közel 3,8 milliárd forintra nőtt az előző évi 2,6 milliárdról, árbevétele majdnem tíz százalékkal 72 milliárd forintra csökkent. Oszágos szinten egyedül az osztrák állami tulajdonú RCH vállal úgynevezett egyeskocsi szolgáltatást, amely támogatás nélkül szinte életképtelen. E szolgáltatás a hazai vasúti árufuvarozás mintegy negyedét teszi ki, és fenntartásán vállalkozások ezreinek a működése múlik.

Jobban szerepelt tavaly a részben szintén osztrák hátterű GYSEV Cargo, amelynek árbevétele 15,5 milliárd forintra nőtt 2019-ben, 0,6 milliárdos üzemi eredménye a mutató háromszorozódását jelenti, adózott eredménye pedig 536 millió forintra emelkedett az előző évi 213 millióról.

Az MMV Magyar Magánvasút Zrt. – amely a vasúti áruszállítás liberalizálásával megjelenő kisebb cégek közül a legnagyobb – 154 millió forint veszteséggel zárta a tavalyi évet, míg az előző évben 286 millió forint nyeresége volt. Az árbevétele csaknem húsz százalékkal, 8,3 milliárd forintra esett.

forrás: Világgazdaság
fotó: A GYSEV szaldója pozitív

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT