A HUNGRAIL veszélyesáru-munkacsoportjának idei utolsó megbeszélésen – mely a munkacsoport megalakulása óta már a hetedik ülés volt – a szakemberek tesztelték a VPE Kft. által kifejlesztett veszélyesáru-bejelentési rendszert. A fejlesztés ötlete 2017-ben, a munkacsoport ülésén született, és a látottak alapján egyértelműen nemzetközi színvonalú eredmény igazolta a kezdeményezés létjogosultságát.

A rendszer kisebb adminisztrációs terhet ró majd a vállalatokra, lehetőséget ad az utólagos bejelentésre (így kevesebb lesz a bírság) és biztonságosabbá válik az adatok kezelése. A Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (BM OKF) tájékoztatta a tagokat, hogy a munka rájuk eső részével ők is még idén el tudnak készülni, ezért az a javaslat született, hogy a rendszer élesítésére a 2019/2020-as menetrendváltással kerüljön sor. A beüzemelést követően lehetőség nyílik a bírságrendelet kedvező irányú módosítására is.

Az ülésen a BM OKF képviselője tájékoztatta a tagokat két országos ellenőrzés eredményéről. Az adatokból egyértelműen látszik, hogy az elmúlt időszakban nőtt a szabálytalan kocsik és a vasúti kocsikban talált személyek száma, ezért a munkacsoport a következő időszak egyik fő feladataként az adatok részletes elemzését, illetve a bírságrendelet felülvizsgálatát határozta meg.

A jellemző szabálytalanságok megszüntetésére a munkacsoport akciótervet fog összeállítani, illetve javaslatot fog tenni arra, hogy Kelebia határállomáson a Bács-Kiskun Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság részéről állandó stáb legyen jelen, így segítve a vizsgálatok hatékonyabbá, gyorsabbá tételét. A problémák megoldása érdekében az ülésen árutulajdonosi oldalról az a javaslat hangzott el, hogy a vasútvállalatok lépjenek fel határozottabban az anomáliákkal szemben és a határon ne vegyenek át szabálytalan kocsikat.

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT