A Budapest–Belgrád vasútvonal építés ideje alatt igénybe vehető kerülő útirány kijelölése meglehetősen komoly problémát jelent, de a végleges útvonalváltozatokat csak a kivitelezési tervek elkészítését követően lehet kijelölni – mondta el Pál László, a Kínai–Magyar Vasúti Nonprofit Zrt vezérigazgatója az Infrastruktúra Bizottság ülésén.

A vállalatvezető ismertette a vonal fontosabb műszaki paramétereit: 160 km/h sebesség, kétvágányú pálya, GSM-R-rel, ETCS-2-vel, Kiskunhalasról távvezérléssel, az EU-előírásoknak megfelelő egyéb mutatókkal; összesen 340 vágánykm, melynek 90 százaléka új anyagból készül, illetve 244 csoport kitérő, ebből 92 nagysugarú, 80km/h-s sebességgel. A beruházás keretében 14 állomás, 7 megállóhely és 3 forgalmi kitérő fog átépülni.

Hosszabb ideig tartó vágányzár esetén a megbízók teljesen elfelejthetik ezt az útvonalat és átállhatnak a délszláv útvonalra, világított rá egy lehetséges problémára a GYSEV CARGO. A Rail Cargo Hungaria (RCH) arra figyelmeztetett, hogy fontos lenne előrelépni a határállomási technológia kérdésében, illetve azt hangsúlyozta: csak az RCH 4300 vonatot közlekedtet évente ezen a vonalon; ha az ügyfelek nem kapnak időben tájékoztatást a megoldásról, a forgalom tényleg délre terelődhet.

 

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT