Alapítása óta a MÁV Nosztalgia Kft. egyik kiemelt tevékenysége a vasúti értékmentés, illetve a nosztalgia járművek használatban történő megőrzése, amelyet az elmúlt majd három évtized során többféle formában végzett. A vállalat finanszírozása több üzletága sikeres működésének együttes teljesülése mellett valósítható csak meg. Ezek jelenleg az utazásszervezés (saját jogon), az ehhez szervezesen kapcsolódó személyszállítás; külföldi partnerei révén a nemzetközi személyszállítás és charter vonatok üzemeltetése; a vasútépítési tevékenységgel foglalkozó cégek (MÁV FKG Kft., Vasútvill Kft., és így tovább) részére nyújtott vontatási szolgáltatás, valamint az áruszállítási tevékenység.
Az utazásszervezés és személyszállítás helyzete: a március közepe és június vége közé eső időszakra tervezett útjai többségét a MÁV Nosztalgia kft. kénytelen volt lemondani. Ezek egy részét átütemezték, és néhány út esetében még bíznak abban, hogy a kormány lazító intézkedései után megszervezhetők lesznek. A nemzetközi partnerek közül a Golden Eagle Luxury Trains Ltd. idén csak magyarországi belföldi utazásokat tervezett a MÁV Nosztalgia Kft.-vel. Ezek közül egyelőre a május, június és július havi utakat mondta le, ez mintegy húsz gőzöstúrát jelent, így augusztustól egyelőre az utak tervezhetők. A társaság ugyancsak jelentős partnere a Golden Eagle-ön keresztüli Tauck egyelőre még nem mondta le szeptemberi és októberi Ausztria–Svájc–Olaszország körtúráit, ugyanakkor ezek megvalósítása sokban függ az Egyesült Államok és az érintett országok vírushelyzetétől is, hiszen az említett túrák Magyarországot nem érintik. A tavasszal elmaradt saját szervezésű utak közül a legnagyobb és leginkább várt projektet, a Bosznia Expresszt (Szarajevó és Mostar úticéllal) sikerült átütemezni október végére.
Vontatási szolgáltatás: a cég speciális szegmensben végzi munkáját. Ez részben a közszolgáltatások ellátásához kapcsolódó volta miatt is érdemi visszaesést egyelőre nem szenvedett. A COVID-19 következtében hozott szigorító intézkedések csak minimális zavartatást okoztak az üzletmenetben.
Áruszállítási tevékenység: nemzetközi vonatkozása miatt – elsősorban az olasz termelés leállása okán – mintegy 35 százalékos visszaesés tapasztalható. A tevékenység újraindulása elsősorban a környező országok intézkedéseinek függvénye, de kedvező helyzet esetében hat–nyolc hét alatt a válság előtti szint elérhető.
Fontos kiemelni, hogy a MÁV Nosztalgia Kft. azon fáradozik, hogy megmentse mindazt, amit az elmúlt három évtizedben felépített. Így például az alapvetően irodai munkát végző értékesítési munkatársaik is segítenek a járművek karbantartásában, és azon is dolgoznak, hogy az újraindítást követően emelt szintű szolgáltatást tudjanak nyújtani utasaiknak. A cégcsoportban talán egyedüliként a MÁV Nosztalgia Kft. tudta igénybe venni a 68/2020. Korm. rendelet alapján a járulékkedvezményt (a vállalat főtevékenysége az utazásszervezés, és árbevételnek is több mint harminc százaléka ebből származott), és ez legalább részben ellensúlyozni tudja a kieső árbevétel miatti finanszírozási nehézségeket.
forrás: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság