Mint ismert, a Déli összekötő vasúti hidat úgy cserélik újra, hogy közben végig fenn lehessen tartani a vasúti forgalmat is, a beruházás végén pedig már három egyvágányos hídon haladhatnak a vonatok. Első lépésben a már meglevő 1948-as és 1953-as szerkezet mellé beemelik a most készülő új hidat. Van neki hely, a pilléreket eleve három híd, három vágány elbírására tervezték annak idején.
Miután az új híd elkészült, akkor lehet a másik kettőt is kicserélni. A tervek szerint így folyamatosan két vágányon mehet majd a forgalom, teljes kizárásra nem kell hosszabban számítani. Ez azért különösen fontos, mert a hídon halad át az ország teherforgalmának egy jelentős része, reális kerülőútvonal pedig nincs.
A híd bővítése része a Déli körvasút fejlesztésének, amelynek célja, hogy több elővárosi vonat tudjon bejutni az agglomerációból Budapestre. A Déli körvasút fejlesztése során Kelenföld és Ferencváros között három új megállót építenek. A XI. kerületi Nádorkert megálló a budai fonódó villamos leendő Dombóvári úti szakaszához és az Infoparkhoz, a Soroksári út környezetében lévő Danubius a Duna-parti területekhez és a HÉV-hez, a Népliget megállóhely pedig az M3 metróhoz, az Üllői úthoz teremt közvetlen kapcsolatot.
A projekt fontos eleme a Ferencváros és Kelenföld közti kapacitásnövelésnek, az építkezés után itt végig három vágány lesz majd. Ez elengedhetetlen a sűrűbb, S-bahn-szerű közlekedéshez. Ennek a bővítésnek az építési munkái még nem indultak el, a célterületen csak a hídépítéshez kapcsolódó nyomokat látni. A harmadik hídhoz vezető vágány helyét csak a vágóhídi felüljáró után alakították ki, ugyanígy az Infoparknál is csak néhány száz méteren van meg a harmadik vágány helye.
A hídépítés és a kapcsolódó beruházások 36 milliárd forintba kerül, az építkezést az ITM megbízásából a NIF koordinálja. A kivitelezési munkálatokat a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. végzi. A Csepelen épülő hidakat a szokásos módon uszályokkal úsztatják majd fel a beépítés helyszínére.
forrás: iho.hu