Az árufuvarozó vasúttársaság az egyeskocsi-szállítmányoknál számít hosszabb szállítási időkre. A restanciát egyrészt a Hollandia legnagyobb rendezőpályaudvarán, Kijfhoeknél bevezetett korlátozások okozzák, másrészt Németországban, az Emmerich és Oberhausen közötti vonalszakaszon pályakarbantartás zajlik, ami szintén hozzájárul a plusz menetidőkhöz.

A DB Cargo úgy értesült a holland infrastruktúra-kezelő Prorailtől, hogy a kijfhoeki korlátozások június első hetéig lesznek érvényben. Az Emmerich–Oberhausen szakaszon április 18-án kezdődtek meg a Hollandiát Németországgal összekötő tehervasúti vonal, a Betuweroute németországi részének, az úgynevezett „harmadik vágány” létrehozásának munkálatai; ezek április 30-áig csak az egyik vágányt érintik, így a másikat addig még használhatják a vonatok. Május 1-jétől 10-éig viszont teljes kizárás mellett fognak dolgozni, így ez idő alatt az Emmerichen át vezető útvonal kiesik, a teherszerelvényeknek kerülő útvonalakon kell majd haladniuk.

Bár a DB Cargo úgy érzékeli, hogy a koronavírus-válság miatt kezdenek visszatérni a vasúthoz azok az ügyfelek, akik az években a közutat választották, ezúttal egy korlátozott üzemű pályaudvar nehezíti a vasúttársaság feladatát, nyomós okot adva arra, hogy az ügyfelek újra otthagyják a vasutat. Ennek megakadályozása érdekében nagyon fontos, hogy a vasúti üzem megbízhatóan működjön.

A kijfhoeki azonban csak egyike azoknak a vasúti árufuvarozást érintő korlátozásoknak, amelyeket a Hollandia déli részén található Rijnmond régióban léptettek életbe. Például a waalhaveni rendezőpályaudvar tűzoltó-berendezéseivel kapcsolatos nehézményeket legkorábban csak 2021-ben lehet lezárni. A Maasvlaktén is időről időre előkerül a futóhomok problémája. A piaci résztvevők a rotterdami kikötő körül tevékenykedő vasúttársaságokat teljes káoszban látják. Ezzel azonban nem ért egyet a ProRail: jóllehet a helyzet szerintük sem optimális a Hollandia többi részén jellemzőhöz képest, kaotikusnak semmiképp sem nevezhető.

forrás: railfreight.com, iho.hu

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT