Egyesületünk javaslatcsomagot nyújtott be az Építési és Közlekedési Minisztérium részére a veszélyes áruk vasúti szállítását szabályzó RID 2025 előírásainak belföldi alkalmazására vonatkozóan. A cél nem más, mint hogy a vonatkozó jogszabály oly módon változzon, hogy az kiszámítható piaci környezetet teremtsen, és a szektor szereplőinek működését érdemben támogassa.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium felkérésére a HUNGRAIL Veszélyes áru Munkacsoportja a fenti célokat szem előtt tartva készítette el javaslatcsomagját a RID 2025 előírásainak belföldi alkalmazására vonatkozóan, a 62/2023. (V.17.) NFM rendelet 1. sz. mellékletének módosításához. Kiemelt fontosságú, hogy a vasúti szállításban rejlő stratégiai előnyök – mint a biztonság, a fenntarthatóság és a hatékonyság – még inkább érvényesüljenek a mindennapi gyakorlatban. A javaslatokkal Magyarország erősítheti gazdasági szuverenitását, elősegítve a hazai ipar és logisztika fejlődését, miközben megfelel a nemzetközi elvárásoknak is. A veszélyes áruk gyors, biztonságos és kiszámítható szállítása alapfeltétele a logisztikai láncban érintett vállalatok hatékony működésének, és ezáltal a kormányzat által megcélzott magyarországi beruházások hosszú távú sikerének is.

HUNGRAIL Veszélyes Áru Munkacsoport ülés – 2025 március
A Veszélyes áru Munkacsoport is a VÁGTA javaslatain dolgozott
Egyesületünk Veszélyes áru munkacsoportja nem csak a RID 2025 előírásaival kapcsolatos javaslatcsomagon, hanem a Vasúti Árufuvarozási és Gazdaságossági Teljesítménynövelő Akciótervben (VÁGTA) foglalt vasúti veszélyesáru-szállításhoz kapcsolódó javaslatokon is dolgozik. A szakmai egyeztetésen többek között a szabályozási és adminisztrációs folyamatok könnyítésének, az ellenőrzési gyakorlatok egyszerűsítésének, a szankciórendszer arányosításának, a bejelentő rendszer átalakításának lehetőségeit vizsgálták a résztvevők, ugyanis ezek az intézkedések elengedhetetlenek a szolgáltatás színvonalának javításához.