Megkezdődött az enyhülés: az európai személyszállító vasúttársaságok közül számos már a múlt héten lazított a Covid-19 járvány miatt hozott megszorításokon.

Trenitalia. Olaszország regionális vonatainak számát a korábbi napi kétezerről 3800-ra emelték, továbbá 14 nagysebességű Frecciarossa-járatot és hat intercity-vonatot indítottak a nagyvárosok között. A Trenitalia szerint a múlt héten mintegy 190 ezer utas vette igénybe a regionális vonatokat, ez nyolc százalékos gyarapodást jelent a megelőző heti adatokhoz képest, bár ez a járvány kezdete előtti utasszámnak még mindig csak a 13 százaléka. Az olasz vasúttársaság továbbra is szorgalmazza a társadalmi távolságtartást: az utasok a vonatok üléseinek a felét nem foglalhatják el. Ezeket az üléseket megjelölik, valamint egyértelmű jelzéseket helyeznek ki azokra az ajtókra, amelyeket az utasok fel- és leszálláshoz használhatnak. A Trenitalia nagysebességű vonatokat üzemeltető versenytársa, az NTV továbbra is napi egy oda-vissza utat kínál Róma és Velence között, és ezt az ütemtervet várhatóan május 17-ig tartja fenn.

Renfe. Spanyolország nemzeti vasúttársasága május 11-én megkezdte a elővárosi menetrend szerinti közlekedés teljes mértékű visszaállítását. A Renfe számos javaslatot, praktikus tanácsot adott a tömegközlekedés használatáról, ideértve a társadalmi távolság megőrzését, az arcmaszk viselését, arra pedig külön felhívta a közönség figyelmét, hogy csak akkor utazzanak vonaton, ha az feltétlenül szükséges. Az Adif pályahálózat-működtető emellett intézkedéseket vezetett be az állomásokon az utasok egymástól való kellő távolságának fenntartása érdekében. Barcelona Sants-on, a katalán nagyváros legnagyobb átmenő pályaudvarán az állomásra belépő utasokat elkülönítik a kilépőktől.

CP. A Comboios de Portugal május 4-én helyreállította az ingavonati és a regionális vasúti közlekedést. A távolsági járatok azonban továbbra is az április 14-én bevezetett, visszafogott menetrendet követik.

DB Regio. A Deutsche Bahn Holding regionális személyszállítási részlege már május 5-én szinte teljes egészében visszatért a járványhelyzetet megelőző menetrendhez: a járatok kilencven százaléka közlekedik, szemben a pandémia idején rendszeresített kétharmados aránnyal.

Vygruppen. A Norvég Államvasutak személyszállítási operátora (röviden: Vy) még a járvány idején is fenntartotta járatainak hozzávetőlegesen négyötödét. Május 4-én pedig néhány vonat híján visszaállt a normál működés szerinti üzemre. Oslo és Bergen között továbbra is kevesebb a vonatok száma a rendes menetrendhez képest, míg a két város, illetve Trondheim és Oslo között az éjszakai vonatok továbbra sem közlekednek.

PKP Intercity. A lengyel társaság először május 3-án lépett, és 12, korábban leállított távolsági vonatpárt indított el. Az elmúlt hétvégén ezeket újabb húsz vonatpár követte. A PKP Intercity a vonatokra csak a jegyek felét adja el.

NS. Hollandia állami vasúttársasága fokozatosan emeli a tétet. Jelenleg a járatok mintegy 15 százalékát közlekedteti, ezt kívánja június elsejéig negyven százalékra emelni. Az utasok társadalmi távolsága védelme érdekében a kerékpárok vasúton történő szállítása május 12-től tilos, és a csoportos engedményeket pedig megszüntetik.

forrás: railjournal.com
fotó: Italian-social-distancing

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT