A vészhelyzet időszakban április végéig a Železnice Srbije (Szerb Vasutak) összesen 4363 tehervonatot közlekedtetett le. Ebből a 1 283 közlekedett belföldi, 3080 pedig nemzetközi forgalomban. A vasúti átkelőhelyek közül mindössze a bogojevóit (vagyis a délvidéki gombosit) zárták le. A legintenzívebb fuvarozási tevékenységet az állami tulajdonban lévő Serbia Cargo folytatta 3451 vonattal. A fennmaradó vonatmennyiség további hat magánvasút között oszlott meg.

A legtöbb vonat a Szabadka–Pancevo–Presevo vasútvonalon, majd a 10. vasúti teherfuvarozási (RFC) folyosón közlekedett, és sok szerelvény tartott Barba is. A vészhelyzet idején a szerb vasúti infrastruktúrán a tehervonatokat szállítottak a gazdaság működéséhez szükséges alapanyagokat, a lakosság ellátásához szükséges termékeket, valamint építőanyagokat és egyéb ellátmányokat Szerbia legnagyobb és legfontosabb infrastrukturális beruházásaihoz.

Május negyedikétől egyébként Szerbiában is valamelyest normalizálódott a vasúti helyzet, miután a személyszállító vonatok közlekedését 43 napra felfüggesztették. Még a szolgáltatás visszaállítását megelőzően rendkívüli ellenőrzést végeztek elsősorban a Pancevo–Orlovat–Újvidék szakaszon, a belgrádi vasúti csomóponton, továbbá a Nisbe és Barba tartó vonalakon, az állomásokat karbantartották és fertőtlenítették.

forrás: b92.net

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT