Bár az új koronavírus keresztülhúzta a paksi trafószállítást, végül a CER és horvát partnere sikerrel célba juttatták a különleges szállítmányt – a közelmúltban ugyanis újabb felújított ipari transzformátor érkezett Paksra. Az atomerőmű 250 tonnás eszközét Tápiószelén újította fel a CG Electric Systems Hungary Zrt. tápiószelei transzformátor üzeme, és jóllehet, már március közepén útra kész volt, csak április végén indulhatott el.
A késedelem oka kivételes, ugyanis semmilyen műszaki vagy szervezésbeli probléma nem merült fel. A trafóvonatot továbbító CER vasúttársaság március 13-án beállította a Zagrebtrans speciális bölcsőjét az üzembe, ahol rendben rögzítették is a transzformátort. Közben viszont a koronavírus-járvány miatti intézkedések következtében a horvát kísérőszemélyzetnek haza kellett mennie, a szerelvény pedig egy jó hónapig Tápiószelén ragadt. Végül a CER és a Zagrebtrans megoldást talált a problémára, és április 29-én este elindulhatott a szállítmány Tápiószele állomásról Paksra. A túlméretes és 40-es sebességkorlátozással közlekedő vonat a megszokott útvonalon haladt, érintve a szolnoki, ceglédi és kiskunhalasi deltákat is. Péntek hajnalban már Bátaszéken volt a menet, ahonnét este indult tovább, Rétszilasra éjszaka érkezett meg. Itt kora délelőttig állt a szerelvény, a 43-as vonal reggeli személyvonatai utáni lyukban indult tovább. Mezőfalván körüljárt, majd Dunaföldváron lekapcsolták a személyzeti kocsit, dél körül pedig már meg is állt a vonat Pakson. A személyzeti kocsit egy Gyékényesen kilépő etanolvonatba sorozták, erre a kocsira hamarabb szüksége lesz a horvátoknak egy másik fuvarhoz.
A Magyarországon közlekedő transzformátor szállítmányok legnagyobb részét a CER közlekedteti, ebbe a belföldi és tranzit fuvarok is beletartoznak. A CER mellett a MÁV Nosztalgia is továbbít időnként kisebb trafóvonatokat belföldön.
forrás: iho.hu