T. Hámori Ferenc, az Indóház közlekedési lap- és könyvkiadó vezetője, főszerkesztője a Trend FM rádióban beszélt arról, hogyan jöhetne ki jól a kötött pályás árufuvarozás a koronavírus-járványból.

Főszerkesztőnk többek között arról is beszélt, hogy „a European Green Deal egyébként pont a vasúti fuvarozást részesítené előnyben. 2030-ra a 300 kilométernél hosszabb közúti fuvarozás 30 százalékát, 2050-re pedig a felét kellene vasúti- vagy vízi útra terelni. Ezt minden egyes országnak teljesítenie kell az Európai Unióban. Ennek teljesítéséhez idehaza az úgynevezett intermodális csomópontok fejlesztésére lenne szükség, vagyis azoknak a logisztikai központoknak a bővítésére, ahol az árukat át tudják rakodni egyik közlekedési típusról a másikra. Jelenleg azonban nincsenek meg a 22,5 tonnás, teljestengely-terhelésnek a feltételei a hazai vasúton. E nélkül pedig egy súlyos tehervonat nem tud keresztülmenni az országon.”

T. Hámori Ferencet Érczfalvi András kérdezte a Monitor Délutánban. A beszélgetést itt meg is tudja újra hallgatni.

forrás: iho.hu

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT