A VASÚTVILL Kft. fő profilja a vasúti villamos felsővezeték építése, felújítása, rekonstrukciója, karbantartása, illetve tervezése. A beépítésre kerülő szerkezetek jelentős részét a központi telephelyen lévő, gyártási tevékenységre specializált saját műhelyben állítják elő és szállítják ki a munkaterületre. A fő profil mellett a cég tevékenysége 2018-tól kezdődően kibővült a vasúti pálya karbantartási és felújítási munkák végzésével.

A több mint kétszáz főt foglalkoztató társaság jelenleg is számos hazai projekten, illetve szerződött munkán dolgozik. Mind a műhelyi gyártás, mind pedig a kivitelezés egyelőre az előzetes ütemezésnek megfelelően folyik, de fennakadások azért már mutatkoznak a rendszerben a járvány hatására. A pályaépítő gépek külföldi munkaprogramját nem is tudják teljesíteni a járvány miatt.

A gondot egyrészt az alapanyagok árának hektikus változása, másrészt pedig azok beszállítása okozza. Különösen igaz ez a külföldi alapanyagok esetén, a szállítás, illetve szállítmányozás akadozik, kiszámíthatatlan a munkaterületre való megérkezése. Bizonytalan az is, hogy az adott beszállító tud-e teljesíteni, vagy sem, hiszen mindenkinél előfordulhatnak váratlan, előre nem tervezhető helyzetek. A beszállítók mellett érzékelhető bizonytalanság az alvállalkozók részéről is, akik ezt az áraikban akarják érvényesíteni a szerződött partnerek felé.

Komoly negatív hatása van a vállalat működésére a forint drasztikus gyengülése, ami a külföldi alapanyagok beszerzésénél (euro és dollár alapú) komoly jövőbeni kockázatot is jelent, akár hosszú távon is. Ezzel összefüggésben az MNB által bejelentett kamatemelés a hosszútávú források költségeit, vagyis a finanszírozási költségeket fogja emelni, ami szintén negatívan befolyásolja a társaság pénzügyi helyzetét.

A társaság vezetése ugyanakkor minden intézkedést megtesz annak érdekében, hogy a szerződött munkáit folytassa, a vállalt határidőket és kötelezettségeit teljesítse és a munkatársak foglalkoztatását biztosítsa. Eddig az alapvető erőforrásokkal nincs kezelhetetlen gond, az időben meghozott döntésekkel ezt biztosítani tudták. A dolgozókat folyamatosan tájékoztatják a bevezetésre kerülő intézkedésekről, a betartásukat pedig ellenőrzik.

A VASÚTVILL Kft. a vírushelyzetre tekintettel pandémiás tervet és ehhez kapcsolódó intézkedéseket vezetett be, elsősorban a munkatársainak védelme és a feladatok zökkenőmentes és folyamatos ellátása, a kockázatok minimalizáslása érdekében. A Nemzeti Népegészségügyi Központ által kiadott rendelkezésekhez és fokozatokhoz igazodva folyamatosan biztosítja azokat a fertőtlenítő szereket, maszkokat és egyéb eszközöket, illetve hozza meg azokat az intézkedéseket, amelyek COVD-19 vírus terjedésének lassításához vállalati szinten szükségesek. Az üzleti és adminisztratív folyamatok biztosítása érdekében bevezették a munkahelyi jelenlét korlátozását, így több kolléga home office-ban dolgozik, ügyeleti rendszer fenntartása mellett. Szerencsére az otthoni munkavégzés feltételeit megteremtették azok az elmúlt években végrehajtott informatikai fejlesztések, amelyek az eszközök teljes megújítását, új vállalatirányítási rendszer bevezetését, illetve új programok alkalmazását jelentette.

Céljuk ezekkel az intézkedésekkel az, hogy a munkahelyek megmaradjanak és hogy a vészhelyzetet, illetve járvány levonulását követően minél gördülékenyebb legyen a normál működésre történő visszatérés. Természetesen sokk függ attól, hogy milyen lesz a vírus további terjedése és miként fogja érinteni a projekteken munkát végzőket, valamint a kulcspozícióban foglalkoztatott munkatársakat, az üzleti partnereket, a beszállítókat. Ezek az intézkedések azonban jelentős többlet költséggel járnak. Természetesen a társaság is figyelemmel kíséri a kormány által a koronavírus-járvány miatt hozott gazdasági döntéseket, ami alapvetően a különböző szolgáltató szektorokon kívül a KKV szektort érinti. Talán érdemes lenne a kkv-szektor kritériumait felülvizsgálni és átmenetileg enyhíteni.

forrás: VASÚTVILL Kft.

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT