A vasúti árufuvarozók a koronavírus-járvány hatásai ellenére is teljesen, vagy szinte teljesen rakott szerelvényeket továbbítottak Olaszországba és onnan. Eddig.

A járvány által különösen sújtott országban – százezernél is többen fertőződtek meg, a halottak száma pedig bőven tízenkétezer felett jár – ugyanis az elmúlt hetekben számos gyár leállította a termelést, ennek hatása pedig most kezd megjelenni a szállítmányozásban: több fuvarozó is a mennyiségek visszaesését jelentette, és ennek következtében menetrend szerinti tehervonatokat kellett lemondaniuk. Több ipari szereplő szerint ez a hét fordulópont lehet, mivel az olasz kormány múlt heti utasítása értelmében csak a létfontosságú gyártóegységek termelhetnek tovább, a többinek le kell állnia a vírus terjedésének megakadályozása érdekében.

A hollandiai GTS a nem létfontosságú termelés leállításának közvetlen hatásaként az exportmennyiségek csökkenésére számít. Ezek a gyárak most nem vásárolnak alapanyagokat, ami az európai szállítási igények megcsappanásához vezet. Az élelmiszeripar viszont alapvető szektor, így ezek az egységek továbbra is termelhetnek és szállíttathatnak.

A körülmények megváltozása miatt a Hupacnál is több tehervonatot kell majd törölni a következő hetekben. A lemondások számát viszont egyik cég sem tudja még pontosan meghatározni, mivel az igények napról napra változnak. Annyi azonban biztos, hogy lesznek járattörlések.

A koronavírus eddig alig volt hatással az Olaszországot érintő nemzetközi vasúti árufuvarozás szállítási mennyiségeire. Sőt, néhány ipari szereplő szerint még egy kicsit nőtt is, mivel a közúti szállítás a szigorú határellenőrzések miatt akadozik. A vírus terjedésével párhuzamosan a logisztikai szektor vezető vállalatai egyre több árut irányítottak át közútról vasútra, hogy csökkentsék a mobilitásukban korlátozott kamionsofőrök miatti kiszolgáltatottságukat. Ez történt az Olaszországot érintő észak–déli szállítási folyosó esetében is.

A GTS jelenleg még heti 18 tehervonatot közlekedtet Hollandia és Olaszország között, a szerelvények kihasználtsága a múlt héten még majdnem száz százalék volt. Európa más országaiban is a tetőzött a vasúti árufuvarozás, a tehervonatok korlátozások nélkül, menetrend szerint haladhatnak. A Rail Cargo Group két héttel ezelőtti közleménye alapján az Olaszországba tartó, vagy onnan induló intermodális és hagyományos szállítmányok kapacitása a megrendelői igényektől függően bármikor növelhető. Kérdés, hogy az elszállítandó árumennyiség várható csökkenése miatt lesz-e erre szükség.

forrás: railfreight.com, iho.hu

 

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT