A koronavírus-krízis miatt számos európai autógyártó március végéig bezárta gyárait. E társaságok közül több is vasúton szállítja az autókat. A gépjárműipart már a kínai alkatrészgyárak bezárása is érzékenyen érintette, és a szektor most újabb csapás előtt áll, hiszen Európára váltott át a koronavírus elterjedésének epicentruma.

A Daimler, a BMW, a PSA, a Fiat Chrysler Automobiles, a Renault, a Michelin és a Volkswagen legalább március végéig bezárták gyáraik többségét Európában. A Renaultnál a bezárás további értesítésig érvényes. A belga Audi gyárban a munkavállalók maguk állították le a munkát. A legfrissebb jelentések szerint a Gentben lévő Volvo – fontos vasúti ügyfél! – továbbra is működik. A vasúti szállítás jelentősége a jelenlegi bizonytalanságok közepette még inkább felértékelődött.

Magyarországon a győri Audi hétfőtől, a kecskeméti Mercedes-Benz gyár legkésőbb ugyancsak hétfőtől – előre láthatólag két hétig –, az esztergomi Suzuki március 23-tól április 3-ig függeszti fel a munkát a koronavírus-járvány miatt. A Magyar Suzuki Zrt.kedden  még azt jelentette be, hogy a termelésben a délelőttös műszakot megtartják, a délutános műszakot törölték, a hatvan év felettiek nem állhatnak munkába. A termeléskiesés több, Magyarországon tevékenykedő vasútvállalatot érint érzékenyen, az esztergomi leállás például az RCH-t és azLTE-t; nevezett társaságoknak a DB Cargo szolgáltat a dízeles szakaszon.

forrás: MTI, iho.hu

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT