A szállítmányok érkezésének előrejelzése segítheti a hatóságot az áru biztonságának a megóvásában.

A vasúti tehervagonok vagyonbiztonsági kérdése az utóbbi időben kapott nagyobb közfigyelmet. A lopások száma az 1990-es évtized óta jellemzően csökken: a kevesebb tehervonati megállás, az irányvonatképzés, a ritkább rendezés és mozdonycsere mellett az élőerős őrzés és a korszerű technikai eszközök bevetése is visszatartó hatásúnak bizonyult. Az idei első árufuvarozási bizottsági ülésen résztvevők egyhangúan állapodtak meg abban, hogy közösen azonosítják azokat a gócpontokat, ahol a legtöbb bűncselekményt elkövetik. Ennek megfelelően az eljárási protokoll – pontokba szedve – a következő:

  1. Gócpontok szerint a problémák azonosítása.
  2.  Igényelt intézkedések meghatározása.
  3. Elmúlt évek statisztikáinak összegyűjtése gócpontonként.
  4. Eredményességi indikátorok meghatározása.

A cégek megosztották egymással tapasztalataikat, így bebizonyosodott, hogy például a hatóság felé történő előrejelzést a szállítmány érkezéséről több esetben is jó megoldásnak bizonyult. Az ülésen résztvevők megállapodtak abban is, hogy a kijelölt feladatok végrehajtásába be kell vonni a MÁV Biztonsági Igazgatóságának szakembereit, és ezt követően indokolt elkezdeni a tárgyalásokat az ORFK illetékeseivel.

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT