Szabadka és Zenta közötti vasút felújítása lassan, de biztosan halad a befejezés felé, a vágányzatot teljes egészében átépítették, csak a zúzottkővel való feltöltés és a szabályozás maradt hátra. Az elmúlt napokban nagy nehezen beindult a kőszállítás is. A késlekedés okai között szerepel a koronavírus is, de más okokat is lehet említeni.

Tekintettel arra, hogy a Szerb Vasút nem rendelkezik elegendő számú dozátoros kocsival, a kőbánya és a kész vágány között a következő módon jut el az ágyazatnak szánt kő: a bányában nyitott konténerekbe rakodják a követ, majd ezeket általában alacsony oldalfalú vagy konténerszállító vagonokkal Zentára továbbítják. Az állomás területén egy daru segítségével teherautókra teszik a konténereket, amiket billentéssel ürítenek ki. Ezek után rakodógép tölti meg az önürítős vagonokat, amelyeket már a kivitelező ZGOP vasútépítő vállalat saját mozdonnyal továbbít. Magát a szállítást és a kirakodást a belgrádi ŽIT (Železnički Integralni Transport – Vasúti Integrált Szállítás) cég végzi.

Egy szerelvény 18 vagonból, illetve 36 konténerből áll, vagyis ebben az esetben körül-belül ötszáz köbméter zúzottkövet jelent.

forrás: iho.hu
fotó: Kombinált fuvarozás, közúton, konténerben érkezik a bagikő a vasútra

Legutóbbi hírek

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT