Az orosz szankciók hatálya alá tartozó uniós árukat szállító tehervonat az Észtországon és a Bajkálontúli határterületen keresztül vezető, északi útvonalon jutott el Németországból Kínába. A logisztikai cég márciusban a déli, Kazahsztánon át haladó útvonalat tesztelte, akkor egy Hollandiából Kínába tartó, fagyasztott lazacokat szállító próbavonatot küldött. A Kazahsztánon át vezető, déli útvonal után egy északi, a Bajkálontúli területen át haladó szállítási folyosót is kipróbált az RZD Logistic. Az orosz Vasutak logisztikai üzletágánál úgy vélik, új útvonal nyílt meg az embargó alá tartozó áruk szállítása előtt, jelentős mérföldkő az uniós országokból induló áruk keleti irányú áramlásában. Az északi útvonal a már meglévő déli, Kazahsztánon átmenő tranzitútvonal alternatívájaként további lehetőségeket nyit fel az ügyfelek számára.

Az EU és Kína közötti, két konténerből álló fuvart a Far East Land Bridge (FELB) és orosz partnere, a TransContainer szervezte meg. A konténerekre Oroszországban, a fehérorosz határ közelében található, szmolenszki Szortirovocsnij vasútállomáson elektromos zárakat helyeztek el, ezeket a kínai határnál, Zabajkalszknál szedtek le. A fuvar az RZD Logistics, az Oroszország Vasutak (RZSD) vállalati szállítási szolgáltatási központjának, valamint a digitális platformokfejlesztési központjának aprólékos, szisztematikus és jól szervezett munkájának eredményeként valósulhatott meg.

forrás: Railway Gazette, iho.hu
fotó: A Kazahsztánon át vezető, déli útvonal után egy északi, a Bajkálontúli területen át haladó szállítási folyosót is kipróbált az RZD Logistic

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT