A Cseh Vasutak becslése szerint a koronavírus-járvány miatti forgalomkiesés csak a személyszállítási üzletágban 2,5 milliárd korona (32,5 milliárd forint) bevétel elmaradást okoz. Március hónapban a menetjegyek árából várt bevétel 350-400 millió koronával (4,5–5,2 milliárd forint) volt kevesebb a vártnál, áprilisban a bevételkiesés 600 millió koronára (7,8 milliárd forint) nőtt.

A ČD Cargo teherszállító vasúttársaság bevétele is csökken: az idei évben várhatóan körülbelül 20 százalékkal. Tavaly több mint 13 milliárd korona (169 milliárd forint) hozama volt a cégnek. Kizárólag áprilisban a ČD Cargo körülbelül 200 millió korona (2,6 milliárd forint) bevételtől esett el. Ennek oka a lecsökkent szállítási igények az autó- és energiaiparban.

Május 15-től a Cseh Vasutak több belföldi távolsági járatot is újraindít, mint például a saját üzleti kockázatra közlekedtetett Pendolino járatok egy részét Prága és az ostravai agglomeráció között, vagy a Prága és České Budějovice között rendszeresített expresszeket. A most következő hétvégétől pedig néhány turistajárat is elindul. A regionális járatok is fokozatosan a megszokott menetrend szerint közlekednek az országban. A magánvasutak szintén fokozatosan állítják vissza a járvány előtti menetrendet: május 16-tól az Arriva szolgáltató elindítja az összes gyorsvonati járatát, akárcsak a prágai, csak helyi érdekű, városon belüli közlekedést. A Regiojetnél egyre több az utas, most a járatok körülbelül a negyven százaléka aktív a járvány előtti időszakhoz képest. A Leo Express a mielőbbi határnyitásban bízik, hiszen náluk a bevétel jelentős részét a nemzetközi járatok adják (Lengyelország és Szlovákia).

forrás: iho.hu
fotó: A ČD Cargo új Traxx mozdonya

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT