Az Innovációs és Technológia Minisztériummal együttműködve a HUNGRAIL az egyes kocsi forgalom piaci súlyának növelése, a KKV-k vasúti fuvarozásba való minél szélesebb körű bevonása érdekében célul tűzte ki a szegmens teljes revitalizációját. A március 20-án létrejött munkacsoport az előzetes munkákat elvégezte és megkezdődtek a célzott állami támogatás részleteinek kidolgozása az illetékes tárcával, miután Palkovics László innovációs és technológiai miniszter is a szegmens fontosságáról nyilatkozott.

Az egyes kocsi szolgáltatásnak meghatározó szerepe van a vidék felzárkóztatásában, a kkv-k versenyképességének erősítésében, valamint a stratégiai jelentőségű nagyvállalatok – pl. az erőművek, acélművek, erdészetek, olajfinomítók – működéséhez szükséges alapanyagok szállításában. Ennek ellenére mind Európában, mind pedig Magyarországon drasztikus mértékben csökkent ebben a szegmensben a forgalom. Jelenleg az éves vasúton fuvarozott mennyiség közel negyede, 12 millió tonna áru fuvarozása történik szórt küldeményes forgalomban, ebből a nemzetközi arány 60-70, a belföldi pedig 30-40 százalékra tehető. Az adatokból is látszik, hogy az egyes kocsi forgalom – Európa több országához hasonlóan – profitabilitási és minőségi problémákkal küzd, nem tud megfelelőképpen reagálni a megváltozott piaci igényekre. Ezen sürgősen változtatni kell! A teljes vasúti egyes kocsi forgalom revitalizációjának segítése, a szükséges beavatkozási pontok összehangolása érdekében a HUNGRAIL 2018. március 20-án munkacsoportot hívott életre. A munkát a MÁV Zrt. és a Rail Cargo Hungaria (RCH) vezeti. A megújítási terv magába foglalja az EU bizottsága által jóváhagyott osztrák modell hazai adoptálását, a rendszer bevezetésének technikai előkészítését, a hálózathoz való hozzáférési pontok növelését, a gördülőállomány, illetve az eszközpark korszerűsítését, a digitalizációs újítások elterjesztését, a technológiai folyamatok felülvizsgálatát, továbbá új, támogató szabályozási környezet kidolgozását, mint pl. céltámogatási rendszer bevezetése, externális költségek számszerűsítése. Ez utóbbi azért különösen fontos, mert a jelenlegi támogatási rendszer által nem fedezett költségek folyományaként 4,7 milliárd forint veszteség keletkezik. A HUNGRAIL továbbra is elengedhetetlenül szükségesnek tartja egy vasúti árufuvarozási versenyképességi csomag kidolgozását és megvalósítását, amiben számít a kormány közreműködésére. Ehhez a munkához az egyesület minden segítséget megad.

Legutóbbi hírek

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT