Budapest, 2022. 12. 08. – Magyar Vasút

A szenátus is elfogadta az amerikai vasúti közlekedés összeomlásával fenyegető sztrájkot megakadályozó törvényt.

hirdetés

Az alsóház után az amerikai törvényhozás felsőháza is megszavazta azt a törvényt, ami elkerülhetővé teszi az ország vasúti közlekedését megbénító sztrájkot. A jogszabály gyakorlatilag törvényerőre emeli azt az előzetes megállapodást, amelyről a vasutasok szakszervezetei és a munkáltatók, kormányzati közvetítéssel, még szeptemberben megállapodtak, ám amelyet a nagy vasúti érdekképviseletek egy része elutasított. A száztagú szenátusban – ahol republikánusok és demokraták ötven-ötven arányban vannak jelen – minimálisan hatvan támogató voksra volt szükség, végül 80–15 arányban fogadták el a javaslatot. A vasútban dolgozók munkakörülményeinek kereteit meghatározó dokumentumot korábban a képviselőház is elfogadta, szintén kétpárti támogatással, így az Joe Biden elnökhöz kerülhet aláírásra.

A republikánusok a politikai vitákban élesen bírálták Bident, hogy a kormányzati közvetítés kudarca után terhelte a kongresszusra a felelősséget. Közleményében az elnök szakszervezetpárti elnöknek nevezte magát, de kénytelennek tartotta felülírni a rendes eljárásmódot sok millió amerikai munkahelyre hivatkozva, és a kongresszusra bízva, hogy elfogadja-e a szakszervezetek és vasúti munkaadók között korábban született előzetes megállapodást, ami gyakorlatilag lehetetlenné teszi a sztrájkot.

Az öt évre szóló előzetes egyezség, amelyet még szeptemberben fogadtak el, 24 százalékos bérfejlesztésről és egyéb juttatásokról szól, ugyanakkor nem tartalmazza a több érdekképviselet által követelt évente hét nap fizetett betegszabadságot. A betegszabadság szabályozásáról a kongresszus külön jogszabályban dönt.
Korábban a 12 nagy vasutas-szakszervezet közül négy utasította el a megállapodás aláírását, ami azt jelentette, hogy az nem léphetett hatályba, és a teljes vasúti hálózat leállásához vezethetett volna. A vasúti közlekedés leállása napi hétmillió utas és 6300 vagonnyi áru szállítását bénítaná meg.

Borítókép: Amtrak Kaliforniai és Caltrans dízel-elektromos mozdonyok és személyszállító kocsik a San Jose Diridon vasútállomáson. – San Jose, Kalifornia, USA – 2021 


Az írás a kétheti Magyar Vasút lapban jelent meg, amely a vasúti szektor első számú vasútgazdasági lapjaként naprakészen tájékoztatja olvasóit a vasúti ágazat híreiről, és javítja a szektor reputációját a döntéshozók és a széles közvélemény körében. Az olvasók rálátnak arra a közös építkezésre, amelynek célja egy tisztább közlekedési rendszer kialakítása. Aktuális információkkal, a döntéshozók és valamennyi érintett, valamint a vasút iránt érdeklődő olvasók hiteles, objektív, naprakész tájékoztatásával segít a lap az eligazodásban a vasúti piacon.
A minden páratlan hét csütörtökén megjelenő lap az alábbi terjesztőknél érhető el: http://bit.ly/MagyarVasut
Előfizetés és további információ: magyarvasut@magyarvasut.hu

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT