Budapest, 2022. 11. 24. – Magyar Vasút

Az UIC árufuvarozási csapata jóvoltából szervezett program célja, hogy bemutassa alaptevékenységeit, jövőbeli projektjeit. Az újonnan kifejlesztett kompetenciaközpontokat úgy alakították ki, hogy jobban kiszolgálhassák a tagokat és több szolgáltatást nyújtsanak.

hirdetés

Az ünnepélyes megnyitón François Davenne a Nemzetközi Vasútegylet, az UIC vezérigazgatója, illetve Sandra Gehenot árufuvarozási igazgató köszöntötte a meghívottakat. Ugyanakkor elmagyarázták az UIC, illetve a vasúti áruszállítási részleg küldetése és jövőképe közötti szoros kapcsolatot.

Davenne szavait teljes mértékben támogatta Krzysztof Mamiński, az UIC elnöke: „Az árufuvarozás fejlesztése, a vasúti teherszállítás növelése és a maximális átjárhatóság az UIC napirendjének legfontosabb pontjai. Az UIC teherfuvarozási hónap az egész iparágnak fontos esemény – egy fórum az ötletek és tapasztalatok megosztásához.”

Clemens Först, a Rail Cargo Group vezérigazgatója, a Teherfuvarozási Fórum (Freight Forum) elnökeként, és a European Rail Freight Forward alapító atyjaként a vasúti árufuvarozást az egyetlen valóban fenntartható szállítási módnak, és a klímasemleges közlekedési rendszer globális megoldásának kulcsfontosságú elemeként aposztrofálta. A szakember szerint

„az UIC központi szerepet játszik a vasúti árufuvarozási elképzelés megvalósításában”.

A kompetenciaközpontokat két podcast keretében mutatták be, ezeket Philip van den Bosch, az UIC vezető szállítmányozási tanácsadója vezette. A teherkocsi-használatról szóló Nicolas Czernecki, az UIC kocsihasználati csoportjának elnöke társaságában zajlott, a nemzetközi árufuvarozási folyosókat bemutató másodikon pedig Joost Overdijkink szerepelt az UIC árufuvarozási csapatából.

Az adatcserére összpontosító online ülést Sandra Gehenot moderálta. Az eseményen Carel Jonckheere bemutatta az UIC RailData speciális csoportot és annak eszközeit, amelyek a nemzetközi vasúti szállítás digitalizálásának alapvető elemei. Előadásokat is tartottak: az UIC kódolásai eszközeiről Parinaz Bazeghi, az UIC vezető szállítmányozási tanácsadója számolt be; a fuvarlevél-adatokkal kapcsolatos szabványosított üzenetekről, a kocsimozgásokról, a vonatok közlekedésének információiról, valamint a jogi keretrendszer támogatásáról (TAF TSI) pedig Jürgen Hiller prezentált a DB Cargo AG-tól.

A rakománybiztonságról szóló, szintén online ülést Philip van den Bosch vezette; az UIC rakodási irányelveiről szóló áttekintést követően, amelyet Hakan E. Gunel vezető áruszállítási tanácsadó vezetett fel, Thomas Üblauer a Rail Cargo Grouptól ismertette a rakodási elveket és azok megfelelő alkalmazását, majd bemutatta a kombinált fuvarozás rakodási szabálytalanságait és irányelveit.

A Nemzetközi Vasúti Fuvarozási Bizottságtól (CIT) Guillaume Murawa mutatta be a CIT jogi kerete által garantált biztonságos rakodást, továbbá beszélt a szerződéses fuvarozásról, gyakorlati példákat hozva a felmerülő problémák kezeléséhez.

Az UIC üzemeltetési és biztonsági vezetője, Frédéric Henon kihangsúlyozta, hogy az Európai Unió Vasúti Ügynöksége (ERA) az UIC Rakodási Irányelveit jelölte meg a rakománybiztonság elfogadható megfelelőségi eszközeként (AMOC).

Az UIC és az UIRR által közösen kiadott Kombinált Szállítási Jelentés nyolcadik kiadását személyes esemény keretében mutatták be az UIC központjában (képünkön). A rendezvényen köszöntő beszédet mondott Philip van den Bosch, Eric Lambert, az UIC kombinált fuvarozási csoportjának elnöke, valamint Ralf Charley Schultz, az UIRR vezérigazgatója.

A nyolcadik Kombinált Szállítási Jelentés eredményeiről Tim Breemersch, a Transport and Mobility Leuven munkatársa számolt be, aki rávilágított az intermodális vonatoknak a vasúti árufuvarozásban betöltött növekvő jelentőségére, valamint arra, hogy ez lehetővé teszi azt is, hogy a közlekedéspolitikai és vasúti döntéshozók jobban megértsék a kombinált fuvarozás erősségeit és egyedi igényeit. A dokumentumban európai és globális kontextusban is kiemelték a kombinált fuvarozási szektort. Három téma állt a középpontban: a digitalizáció, a költségláncelemzés, valamint a súly- és méretirányelv felülvizsgálata.


Az írás a kétheti Magyar Vasút lapban jelent meg, amely a vasúti szektor első számú vasútgazdasági lapjaként naprakészen tájékoztatja olvasóit a vasúti ágazat híreiről, és javítja a szektor reputációját a döntéshozók és a széles közvélemény körében. Az olvasók rálátnak arra a közös építkezésre, amelynek célja egy tisztább közlekedési rendszer kialakítása. Aktuális információkkal, a döntéshozók és valamennyi érintett, valamint a vasút iránt érdeklődő olvasók hiteles, objektív, naprakész tájékoztatásával segít a lap az eligazodásban a vasúti piacon.
A minden páratlan hét csütörtökén megjelenő lap az alábbi terjesztőknél érhető el: http://bit.ly/MagyarVasut
Előfizetés és további információ: magyarvasut@magyarvasut.hu

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT