Indulásra kész állapotában ismerhették meg immár hivatalosan a sajtó képviselői a MÁV és hazánk első vasút-villamosa, azaz a tram-train prototípusát. Az „ország legmodernebb kötöttpályás rendszere” szeptember végétől már utasokat is szállíthat Hódmezővásárhely és Szeged között. A szentesi bemutatón a HUNGRAIL elnöke is beszélt.

Lázár János, a Hódmezővásárhely–Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos az ország legmodernebb kötöttpályás közlekedési rendszereként beszélt a MÁV Szentesen bemutatott új járművéről. Azt is elmondta, hogy a városi villamoshálózaton és a települések közötti vasúti pályán egyaránt használható tram-train egyszerre közlekedésfejlesztési, városfejlesztési és vidékfejlesztési beruházás.

Egyesületünk elnöke, Homolya Róbert MÁV elnök-vezérigazgató további előnyöket is említett: „Arra törekszünk, hogy a legfenntarthatóbb, legzöldebb, leginnovatívabb megoldásokat alkalmazzuk, és ezzel a magyar vasutat versenyképessé tegyük európai szinten is. A megyeszékhelyek elővárosi közösségi közlekedésének fejlesztése kiemelt jelentőséggel bír. A tram-train beruházás mintául szolgál majd a jövőbeli agglomerációs fejlesztésekhez. Az új járműtípus bevezetése azon felül, hogy minőségi fejlődést hoz a térség közösségi közlekedésébe, 70-80 új munkahelyet is teremtett az elmúlt években a vasúttársaságnál. A tram-train nem csupán új technológia, hanem egy meghatározó lépés is legfőbb célunk, a közösségi közlekedés versenyképessé, fenntarthatóvá és szerethetőbbé tétele felé. Hódmezővásárhely és Szeged között a várható 37 perces menetidővel ez lesz a leggyorsabb eljutási mód, és a teljes járműparkkal csúcsidőszakokban akár 15 percenként is indíthatók a vasút-villamosok.”

Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elsősorban a tram-train korszerűségét emelte ki. Hiszen a digitális utastájékoztató felületek, a wifis internet-elérhetőség, az utastéri szelektív hulladékgyűjtés, a kerékpárszállítás és a zökkenőmentes kerekesszékkel utazás lehetősége egyaránt nagyban fokozzák az utasok kényelmét és biztonságát, a fenntartható közlekedés jegyében.

Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy 2006 óta összesen 165 darab ilyen, korszerű Stadler Citylink vasút-villamost rendeltek világszerte. Ebből már 111 példány jár Németországban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és Mexikóban. A közeljövőben pedig Walesben, és még idén, további másik hét szerelvénnyel együtt Magyarországon is megkezdhetik az utasok szállítását a Stadler vasút-villamosok.

A 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train 216 férőhelyes, amelyből 4 mozgássérült hely. Szeged 1-es számú és Hódmezővásárhely újonnan, hét megállóval, közel négy kilométer hosszan kiépült villamosvonalán elektromos meghajtással közlekednek majd a szerelvények. A két város közötti nyílt vonalon pedig dízel meghajtással, száz kilométer/órás legnagyobb megengedett sebességgel szállítják majd az utasokat.

További információ:

https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/szentesen-bemutattak-tram-train-elso-prototipusat

 

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT