A Siemens és a Škoda konzorciuma gyártotta vasúti kocsiknak már a végösszeszerelése zajlik Ostravában. Előzmény: a Cseh Vasutak ötven Viaggio Comfort kocsit vásárol az említett konzorciumtól. A belföldi expresszekre és gyorsvonatokra szánt tíz ötkocsis, tartósan összekapcsolt szerelvények jövőre állhatnak forgalomba, az első kocsikat már tavasszal átveheti majd a cseh vasúttársaság. A szerelvények a Prága–Ústí nad Labem–Karlovy Vary–Cheb, valamint a Prága–Plzeň–Cheb vasútvonalakon róják majd a köröket.

Az átjárható alapszerelvény egy első osztályú kocsiból, egy többcélú másodosztályú kocsiból (mozgáskorlátozottaknak, babakocsiknak, gyermekeknek fenntartott helyek), és három másodosztályú kocsiból áll.

A mozdony nélküli szerelvény első és utolsó kocsija standard UIC-előírásoknak megfelelő átjárókkal lesz ellátva, ami lehetővé teszi az ötkocsis szerelvény igény szerinti további bővítését például étkezőkocsival, vagy plusz első- vagy éppen másodosztályú kocsikkal. Az ötven kocsit, azaz a tíz ötkocsis szerelvényt nem egész hárommilliárd koronáért (39 milliárd forint) veszik meg a csehek. A szerelvény hossza 132 méter, 330 utas fér el benne, a kocsik maximális sebessége pedig 200 kilométer/óra.

forrás: iho.hu
fotó: A CD színterv szerinti járművek az ostravai csarnokban

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT