Az Interreg Central Europe program keretében nyertes, az Európai Unió és a magyar állam társfinanszírozásával megvalósuló – rövidesen, május 31-én záruló – CONNECT2CE projektben a GYSEV a másik magyar projektpartnerrel, a KTI Közlekedéstudományi Intézettel közösen vesz részt.

A GYSEV kiemelten fontosnak tartja az utasok utazás előtti és utazás alatti tájékoztatását. Ennek érdekében folyamatosan fejleszti az állomási, megállóhelyi és a járműveken megtalálható utastájékoztató rendszerét. A fejlesztések kiterjednek az audió, azaz hangosbemondón keresztüli és a vizuális, tehát kijelzőkön és utastájékoztató táblákon történő tájékoztatásra.

Egyre nagyobb igény merül fel a dinamikus menetrendi adatok megjelenítése mellett a valós idejű utastájékoztatásra. Ennek keretében, közvetlen tájékoztatást kaphatnak az utasok a közlekedő járművek helyzetéről, egy-egy állomásra való pontos érkezésről és az átszállási lehetőségekről. Az informatikai fejlesztésnek köszönhetően lehetővé vált az adatok átadása a mobilitási ter¬¬-vezőprogramok, alkalmazások részére.

A GYSEV ausztriai és magyarországi vonalhálózatán több vasúttársaság vonatai közlekednek osztrák–magyar és egyes esetekben osztrák–szlovák határátmenetben. Mivel ezek a vonatok több országban közlekednek, ezért fontos a vonatokon és az érintett állomásokon a többnyelvű utastájékoztatás. A projekt keretében megvalósított kísérleti tevékenység keretében 2019. június 1-jén Kőszeg állomáson két utastájékoztató monitort üzemeltek be a szakemberek. A kijelzőkön a GYSEV informatikai részlege által végzett informatikai fejlesztésnek köszönhetően, a GYSEV által közlekedtetett vonatok és a Volánbusz által közlekedtetett buszok menetrendjei jelennek meg három nyelven. Jelenleg vizsgálat alatt van, hogy ezt a fejlesztést milyen módon és ütemben lehet a GYSEV többi állomására és megállóhelyére kiterjeszteni.

A projekt részeként a burgenlandi projektpartnerek bevonásával vizsgálták a határt keresztező új autóbuszos ráhordás fejlesztését is a Körmend–Németújvár (Güssing) és Szombathely–Felsőőr (Oberwart) viszonylatokon. Szintén a projekt keretében szereztek be és állítottak üzembe 2019 novemberében a GYSEV-nél egy ugyancsak többnyelvű ügyfélkapcsolati központot (kontaktcenter), amelynek fő célja az ügyfélszolgálati funkciók rendelkezésre állásának maximalizálása, illetve azok javítása és fejlesztése. Ezáltal lehetővé vált az utasmegkeresések csatornáinak, lehetőségeinek bővítése, a megkeresések irányított, egységes rendszerben történő kezelése. A rendszernek köszönhetően a telefonon és e-mailben történő utasérdeklődéseket, megkereséseket egységes eljárásrend mentén, visszakereshető, ellenőrizhető módon intézik.

A társaság elérhetősége ezáltal jelentősen javult: a központi számon eddig egyetlen információs pont volt elérhető, most pedig a rendszer a bejelentkezett munkatársak részére irányítottan delegálja a beérkezett hívásokat, leveleket, foglaltság esetén pedig visszahívás kérését teszi lehetővé. Az erre a célra kifejlesztett menürendszer teszi lehetővé, hogy az egyes megkeresések az illetékes ügyintézőknél jelenjenek meg.

forrás: GYSEV Kommunikácó
fotó: A Kőszegen üzembe helyezett utastájékoztató monitor képe

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT