A bírságrendelet felülvizsgálata lesz 2019 első felének legfontosabb feladata – jelezte a HUNGRAIL a III. Tavaszi hatósági kerekasztalon.

Az egyesület felhívta a figyelmet arra, hogy – a közúttal szembeni versenyképesség javítása érdekében – a veszélyesáru-szállítás hamarosan bevezetésre kerülő egységes bejelentési rendszerének – a bírságrendelet keretein belül, a bevezetéssel egy időben – meg kell teremteni a másik lábát is, azaz mérsékelni kell a késői bejelentésből adódó bírságok mértékét.

Március 21-ére hívta össze a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósága (BM OKF) a III. Tavaszi hatósági kerekasztalt. A megbeszélésen a hivatásos katasztrófavédelmi szervezeti tájékoztatta 2018-ban végzett munkájáról és 2019-re tervezett feladatairól a társhatóságok és a kiemelt jelentőségű szakmai szervezetek – köztük a HUNGRAIL – képviselőit.

A BM OKF szakemberei összegezték a legfontosabb katasztrófavédelmi hatósági és iparbiztonsági feladatokat, tájékoztatást adta az Országos Tűzvédelmi Szabályzat finomhangolásáról, a tűzmegelőzési szakterület 2018-as tevékenységéről, a vízügyi és vízvédelmi hatósági feladatellátás eredményeiről, az iparbiztonság területén megvalósuló együttműködésről, a veszélyes üzemekkel, a veszélyes áruk szállításával, illetve a létfontosságú rendszerek védelmével kapcsolatos tavalyi tapasztalatokról.

A HUNGRAIL képviseletében dr. Kopp Miklós beszámolt a minősített RID-oktatói képzés sikeréről – amit az is jelez, hogy tavaly a képzési rendelet részévé vált – és megköszönte a támogatást. Elmondta, hogy 2019 első felében a bírságrendelet felülvizsgálata lesz a feladat, ehhez az egyesület kéri a két évvel ezelőttihez hasonló együttműködés lehetőségét – nemcsak véleményezési, hanem javaslattételi szinten is – és hangsúlyozta, hogy a HUNGRAIL az egységes bejelentési rendszer megvalósítását is nagyon pozitívnak tartja.

KERESÉSHEZ KEZDJEN EL GÉPELNI, MAJD NYOMJON ENTERT